۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۱۲۶
استاد حوزه علمیه:

ازدواج آسان با پایین آوردن توقعات ممکن می شود

ازدواج آسان با پایین آوردن توقعات ممکن می شود
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ازدواج آسان با پایین آوردن توقعات ممکن می شود، گفت: انسان با تقوا به رزاق بودن خداوند یقین دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن عباسی ولدی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان مناسک محور از زندگی ولایت محور دور می شود.

وی افزود: در دین مناسک محور بخش‌هایی از دین معرفی می شود و بقیه دین یا حذف می شود و یا به قدری به حاشیه می رود که دیگر بود و نبود آن برای انسان فرقی نمی کند، کسانی که مناسک محور هستند اصلا تصور نمی کنند از مسیر صراط خارج شدند بلکه با توهم اینکه در مسیر حق قرار دارند به عقیده خود پافشاری می کنند.

حجت الاسلام عباسی ولدی با اشاره به اینکه انسان متقی به روزی رسان بودن خداوند یقین دارد، ابراز کرد: انسان اگر به بهانه شغل ثابت و درآمد بیشتر ازدواج را به تاخیر بیاندازد و یا ترک کند به خداوند شرک ورزیده است در حالی که براساس آیات قرآن کریم خداوند روزی انسان را تضمین کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انسان باید با تلاش و کوشش به دنبال کسب روزی باشد، اظهار داشت: روزی بدون تلاش و با تنبلی به دست نمی آید، موفق‌ترین دانشجویان کسانی هستند که در کنار تحصیل علم کارکردن را برای خود سرشکستگی نمی دانند؛ اسلام دین تنبل پروری نیست.

وی با استناد به آیات الهی مبنی بر اینکه خداوند راه خروج از سختی و مشکلات را برای انسان با تقوا هموار می کند، عنوان کرد: خداوند رزق انسان ها را از جایی که تصور نمی کنند عطا می کند.

حجت الاسلام عباسی ولدی با تاکید بر اینکه انسان نباید با غفلت از خداوند تصور کند روزی او به دست دیگران است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: فرزندان خود را از ترس فقر نکشید چرا که خدا روزی آنان را می دهد؛ بنابراین جوانان نباید به بهانه رزق و روزی نسبت به امر ازدواج ترس و واهمه داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه احسان به والدین و دستگیری از آنان را عامل افزایش و برکت روزی دانست و گفت: صله رحم، رعایت حقوق همسایه، تقوا، اجتناب از گناه و تبعیت از ائمه اطهار(ع) به زندگی انسان برکت می دهد.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها در امر ازدواج جوانان نقش بسیار مهمی دارند، گفت: ازدواج آسان با پایین آوردن توقعات توسط زوجین و خانواده ها ممکن می شود.

حجت الاسلام عباسی ولدی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور می توان گفت وضعیت جوانان امروز بهتر از جوانان دهه شصت است اما در همان دوران با وجود همه مشکلات جوانان به راحتی ازدواج می کردند و تشکیل خانواده می دادند./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات