۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۶۰۶۱۴۴
حجت الاسلام لرستانی:

تفکر شهید مطهری تفکری نوظهور و مبتکرانه بود

تفکر شهید مطهری تفکری نوظهور و مبتکرانه بود
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز تفکر شهید مطهری را تفکری نوظهور و مبتکرانه خواند و گفت: شهید مطهری پشتوانه ای محکم برای حوزه های دینی و مردمی بود.

حجت الاسلام علی لرستانی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی بیان داشت: امام راحل فرمودند که شهید مطهری پشتوانه ای محکم برای حوزه های دینی و مردمی و خدمتگزاری سودمند برای ملت و کشور بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه های حضرت امام به دانشجویان و طلاب علوم دینی و همه شیفتگان راه حق و حقیقت این بود که نگذارید دشمنان اسلام با دسیسه های غیر اسلامی کتاب های این شهید بزرگوار را به فراموشی بسپارند، افزود: شهید مطهری با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت.

حجت الاسلام لرستانی آثار شهید مطهری را انسان ساز عنوان کرد و گفت: علامه مطهری شخصیتی است که عظمت ها و فضیلت ها از ایشان یک شخصیت استثنایی و بسیار خاص ساخته است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب بارها به این واقعیت تصریح فرمودند که شهید مطهری دارای ابعاد یک شخصیت و برجسته بود که می تواند ایشان را یکی از خصوصیات برجسته و ممتاز شهید مطهری تلاش ایشان در راستای دستیابی به فهم روزآمد و معاصر و در عین حال ضابته مند از اسلام بود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز با بیان اینکه شهید مطهری توانست معارف و حقایق اسلام را با ادبیات و زبان نوین بیان نماید، گفت: به گفته رهبر معظم انقلاب تفکر شهید مطهری تفکری نوظهور و مبتکرانه بود که از سوی خود ایشان پایه گذاری و عرضه شد.

وی اظهار داشت: در آستانه هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج شایسته است با گرامیداشت این ایام از تلاش و مجاهدت خالصانه استادان و مربیان و مدیران عرصه تعلیم و تربیت قدردانی و سپاسگزاری نموده و توجه همگان را به نکات زیر جلب کنیم.

حجت الاسلام لرستانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حالی که چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سرگذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد، گفت: برای ادامه این راه روشن گام دوم انقلاب را برای این مرحله خودسازی جامعه پردازی و تمدن سازی پی خواهد نمود و فصل جدیدی را برای تحقق آرمان ها و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی رقم خواهد زد.

وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اتکا به قدرت لایزال الهی و اهتمام پاسداران بر تعمیق بنیه معنوی و زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی با اقتدار و جهاد همه جانبه پیش قراول مبارزه با استکبار جهانی و جبهه باطل خواهد بود و در مسیر تحقق نظام پیشرفته اسلامی گام برخواهد داشت.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز گفت: تردیدی نیست که برای رسیدن به این اهداف بلند می بایست ارتقا معنویت و بصیرت دینی روحیه جهادی انقلابی و ولایتمداری پاسداران و بسیجیان همواره در صدر برنامه های سپاه مورد توجه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا رویکرد تربیتی، توسعه و تعمیق آموزش های عقیدتی و فراهم کردن زمینه شایسته پروری و شایسته گماری و خودسازی معنوی، توسعه معرفت، شناخت و خودآگاهی، هوشمندی انقلابی، برگزاری دوره تربیت تعالی متعدد، حفظ و تقویت شاکله معنوی مجموعه سپاه و بسیج را از اهداف اصلی برنامه های عقیدتی سیاسی در نمایندگی ولی فقیه دانست.

حجت الاسلام لرستانی در پایان از فعالیت و همکاری رابطین و شعب نمایندگی ولی فقیه در حوزه های مقاومت، همه عزیزان پاسدار، مربیان عقیدتی، هادیان سیاسی، مبلغان و اساتید اخلاق، فرماندهان حوزه های مقاومت، مسؤول تعلیم و تربیت ناحیه به ویژه فرماندهی سپاه سرهنگ برامکی که حامیت های لازم در جهت پیشبرد اهداف و برنامه های مجموعه نمایندگی ولی فقیه داشته اند، قدردانی کرد./9451//310/خ

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات