۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۶۰۶۲۵۸
حجت الاسلام سرلک:

خانواده بستر رحمت الهی است

خانواده بستر رحمت الهی است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با تشکیل خانواده از منیت دور می شود، گفت: خانواده بستر رحمت الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: هدف از خلقت انسان این بوده که او مظهر جمال و جلال خداوند شود.

وی افزود: بنابراین آینه قلب انسان باید از همه کدورت‌‌ها، قضاوت‌ها و آلودگی‌ها پاک شود تا بتواند مشیت الهی را منعکس کند.

حجت الاسلام سرلک انسان محور عالم هستی است، ابراز کرد: عالم هستی با محوریت انسان طراحی شده البته مقصود انسانی است که مظهر جمال و جلال حق باشد و به مقام خلیفه الهی برسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محور همه اسماء الهی رحمت است، اظهار داشت: خانواده بستر رحمت الهی است؛ انسانی که در مسیر رسیدن به لقاء الله گام بر می دارد، توجه ویژه ای به مساله ازدواج و تشکیل خانواده دارد.

وی ادامه داد: تشکیل خانواده تنها مسیری است که انسان با آن می تواند مظهر جمال و جلال  خداوند شود و هدف از تشکیل خانواده همین مهم بوده است؛ مراد از خانواده آن است که انسان خودش را به ملاک های همسری تجهیز کند هر چند ازدواج نکرده باشد، چنین افرادی هرگز گرفتار حواشی نمی شوند و قدسیت خود را به مسلخ شهوات و بی تفاوتی‌ها نمی برند بلکه تشکیل خانواده را یک مسؤولیت بزرگ انسان شدن می دانند.

حجت الاسلام سرلک با اشاره به اینکه انسان از رهگذر خانواده می تواند به مقام متقین دست یابد، گفت: خانواده مهد قدسیت و محور تربیت است و انسان نمی تواند چنین فرصتی را در جای دیگر بیابد؛ پیامبراکرم(ص) می فرمایند: کسی به همسر خود خدمت نمی کند مگر آن که صدیق باشد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسأله ولایت و ولایتمداری را باید در خانواده جستجو کرد، اظهار داشت: انسان موظف است خانواده را در مدار نور تشکیل دهد؛ کسانی که از تشکیل خانواده اجتناب می کند در اصل در حال دور شدن از مسیر نور است.

وی ادامه داد: جامعه رفاه زده و منیت محور از تشکیل خانواده طفره می رود و انسان ها را از پذیرفتن مسؤولیت تشکیل خانواده معاف می کند در حالی که با پذیرفتن این مسؤولیت انسان می تواند در مدار نور حرکت کند.

حجت الاسلام سرلک با استناد به روایتی مبنی بر اینکه اگر کسی ازدواج کند و یا زمینه ازدواج دیگری را فراهم کند چنین انسانی در زمره اولیای الهی قرار می گیرد، گفت: انسان در کانون خانواده می تواند از منیت دور شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه خانواده باب الجنة است، خاطرنشان کرد: انسان در سایه خانواده می تواند به بهشت برسد./813//202/خ

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 9
 
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات