۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۶۶۴۹
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

از فضای مجازی برای مقابله با شبهه پراکنی دشمن استفاده کنیم

از فضای مجازی برای مقابله با شبهه پراکنی دشمن استفاده کنیم
حجت الاسلام عمادپور گفت: از فضای مجازی باید در جهت آموزش نوجوانان وجوانان برای آگاهی بخشی و مقابله با شبهه پراکنی‌های دشمن استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور سه شنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت و یاد وخاطره شهیدان علیرضا و محمدرضا سهایی و شهید ماشاءالله تنباکوکار که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، به نقش رسانه در تغییر سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: شناخت آسیب‌ها و تهدید‌های رسانه و فضای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی به برخی از آسیب‌های فکری و تربیتی رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و افزود: شبهه پراکنی در رسانه و فضای مجازی یکی از آسیب‌هایی است که دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن برای مقابله با اسلام ناب و تغییر سبک زندگی اسلامی دارند.

حجت الاسلام عماد پور فضای مجازی را از فضا‌های خطرناک خواند و با تأکید بر شناخت آفت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی  گفت: از فضای مجازی باید در جهت آموزش نوجوانان و جوانان برای آگاهی بخشی و مقابله با شبهه پراکنی‌های دشمن استفاده کرد.

حجت الاسلام عمادپور گفت: دشمن پیام‌های ضد دینی و شبهات خود را از سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌ها در رسانه و فضای مجازی منتشر می‌کند و نوجوانان و جوانان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی افزود: شبهه پراکنی دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه اجتماعی و فضای مجازی به ویژه به مناسبت‌های دینی و مذهبی از جمله ماه رمضان و ماه محرم افزایش می‌یابد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: شبهات دشمن به اندازه‌ای فریبنده و زیبا است که مخاطب را جذب و قدرت تفکر را از او می‌گیرد و بدون اینکه به محتوا و پیام آن توجه داشته باشد آن را برای دوستان خود ارسال می‌کند و ناخواسته خود نیز مبلغ شبهات دشمن می‌شود.

حجت الاسلام عماد پور گفت: برنامه ریزی دشمن در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی سبب شده است تا کاربران فضای به تولیدات رسانه و فضای مجازی سطحی نگر شده و نسبت به آنچه دریافت می‌کند تفکر نداشته باشد.

وی افزود: امروز بمباران اطلاعات و شبهات دشمن در فضای مجازی سبب شده است نوجوانان و جوانان سطحی نگر شوند و نسبت به پیام‌هایی که دریافت می‌کند تفکر لازم را نداشته باشد.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان همچنین قبح شکنی در فضای مجازی را یکی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی دانست و گفت: دشمن امروز در فضای مجازی به دنبال این است تا آنچه نوجوانان و جوانان نسبت به آن حساس هستند را حساسیت زدایی کند. /۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات