۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۳
کد خبر: ۶۰۶۵۱۰
مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان:

رسانه نمی تواند جایگزین تربیتی برای خانواده ها باشد

رسانه نمی تواند جایگزین تربیتی برای خانواده ها باشد
حجت الاسلام عمادپور گفت: رسانه‌ها تربیت فرزندان ما را بر عهده گرفته اند وخانواده و مدرسه و مسجد عملا از چرخه تربیتی فرزندان ما خارج شده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حامد عماد پور دوشنبه شب در محفل انس با قرآن گرامیداشت و یاد وخاطره شهیدان حاج محمد و حسینعلی بخشی که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد در ادامه سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی، گفت: امروز رسانه و فضای مجازی رقیب تربیتی خانواده‌ها است.

وی افزود: رسانه و فضای مجازی به جای اینکه به عنوان بازوی تربیتی خانواده‌ها باشد و خانواده را در تربیت بهتر فرزندان کمک کند به عنوان رقیب تربیتی خانواده‌ها و چالش پیش روی خانواده‌ها مطرح است.

حجت الاسلام عماد پور خانواده را در دین اسلام متولی اصلی تربیت فرزندان دانست و گفت: مسؤولیت تربیت فرزندان مسؤولیت سنگین و بی بدیلی است که بر عهده خانواده است و خانواده نمی‌تواند از زیربار تربیت فرزندان خود شانه خالی کند و آن را به عهده مدرسه و کانون‌های فرهنگی و مساجد و رسانه و فضای مجازی بگذارد.

وی فرزندان را امانت الهی نزد پدر و مادر دانست و با بیان اینکه متولی اصلی تربیت فرزندان پدر و مادر است، افزود: خانواده برای تربیت فرزندان خود می‌تواند از مدرسه، کانون فرهنگی، مساجد، رسانه و فصای مجازی کمک بگیرد، اما نمی‌تواند اصل تربیت فرزندان خود بر عهده این ابزار‌ها گذاشته و از خود رفع تکلیف کند.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: متولی اصلی تربیت فرزندان خانواده است و بازوی بعدی تربیت مدرسه و مسجد و آخرین بازوی تربیت فرزندان رسانه است، اما این چرخه تربیتی عکس آن است و این رسانه است که تربیت فرزندان ما را بر عهده گرفته است و خانواده مدرسه و مسجد عملا از چرخه تربیتی فرزندان ما خارج شده اند.

حجت الاسلام عماد پور ادامه داد: امروز تربیت مدرسه به مرحله‌ای رسیده است که شاهد پخش آهنگ‌های مبتذل همراه با حرکات موزون دانش آموزان هستیم و به جای آموزش علم و دانش، حرکات موزون را آموزش می‌دهند و به جای آشنا شدن با خدا با ابتذال آشنا می‌شود.

وی افزود: نوجوانانی که چنین آموزش‌هایی را در مدارس می‌بینند نمی‌توانند دانش آموزان مبتکر و نوآور و خلاقی باشند و  برای آینده کشور مفید باشند.

مسؤول گروه تبلیغی موعود کاشان گفت: مربی تربیتی فرزندان از پدر ومادر و معلم به رسانه‌ها رسیده است و این رسانه است که فرزندان ما را آموزش می‌دهند و تأثیرات زیادی در رفتار و گفتار و کردار فرزندان ما به وجود آورده است.

حجت الاسلام عماد پور تقویت تخیل به جای تفکر را یکی دیگر از آسیب‌های فضای مجازی دانست و اظهار داشت: فضای مجازی به تخیل فرزندان ما آسیب جدی وارد کرده است و برخی از فیلم‌های تخیلی و بازی‌ها و انیمیشن‌های تخیلی رسانه‌ها و فضای مجازی دوز تخیل فرزندان ما به شدت افزایش داده است و این افراط آفت بزرگی است كه گريبانگير فرزندان ما شده است./۱۳۰۷/پ210/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات