۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۶۰۶۹۸۴
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم تأکید کرد؛

لزوم اهتمام نهادها برای تولید محتواهای مناسب جهت استفاده در فضای مجازی

لزوم اهتمام نهادها برای تولید محتواهای مناسب جهت استفاده در فضای مجازی
هانی با تأکید بر محتواسازی مناسب برای فضای مجازی گفت: اگر این حوزه در دست دوستداران باشد اسلحه ای کارآمد است و اگر در دست دشمنان باشد برای ضربه به کشور استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید حسن هانی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی ارتباطات گفت: اختراع ارتباطات الکترونیکی و دیجیتال یکی از بزرگترین اتفاقاتی است که در طول تاریخ بشر رخ داده است.

وی افزود: این فناوری و تکنولوژی در همه عرصه های زندگی انسان تأثیرات شگرفی گذاشته است، این موضوع از معدود رخدادهایی است که حوزه کسب و کار، اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و حتی را سیاسی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

هانی با بیان این که امروز مردم بی نیاز از حوزه ارتباطات نیستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی سال ها است که تلاش کرده تا زیرساخت های حوزه ارتباطات را به نحو احسن کامل کند، خوشبختانه تمامی شهرها در حوزه ارتباطات تلفن ثابت و تلفن همراه آخرین تکنولوژی های روز دنیا را دارند.

وی ادامه اداد: ارتباطات تمامی شهرها توسط فیبرهای نوری برقرار است و عمده روستاها از ارتباطات استفاده می کنند، حوزه کسب و کاری در طول 5 سال گذشته بیش از 10 برابر رشد اقتصادی را به خود دیده است، با سیاست های کشور مانند نظام تعرفه ای استقبال بسیار مناسبی از محتواهای داخلی صورت گرفته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم ابراز داشت: در 2 سال گذشته رشد 5 برابری استفاده از محتواهای داخلی را در فضای شبکه های رایانه ای مشاهده می کنیم، سال گذشته بیش 2 میلیارد تراکنش بانکی الکترونیکی در فضای ارتباطات را پشتیبانی کردیم که سبب کاهش ترافیک، هزینه ها و اضطراب مردم می شود.

وی عنوان کرد: امروزه همه شهرهای کشور تلفن نسل 4 را دارا هستند و این آمادگی برای کسب و کارها وجود دارد که بتوانند حوزه کسب و کاری را در این بستر فراهم کنند، در دو سال گذشته رشد 3 برابری تولیدات نرم افزاری تلفن همراه را داشته ایم.

هانی خاطرنشان کرد: یکی از چالش ها در طول سال های اخیر مسأله اشتغال بوده و یکی از مواردی که می تواند کمک کند تا حوزه اشتغال فعال تر شود فراهم آوردن بسترهای کسب و کار در این حوزه است، آمارهای رسمی ایجاد بیش از 200 هزار شغل در این عرصه را در طول سال های گذشته نشان می دهد.

وی اضافه کرد: تکنولوژی ارتباطات مانند هرتکنولوژی دیگر پیامدهای مثبت و منفی دارد، یکی از پیامدهای مهم بحث فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است که اگر این حوزه در دست دوستداران باشد اسلحه ای کارآمد است و اگر در دست دشمنان باشد برای ضربه زدن به کشور استفاده می شود، با سیاست های کشور روز به روز شاهد گسترده تر شدن استفاده مفید از این فضاها هستیم و حمایت های خوبی از پیام رسان های داخلی انجام شده است، ساختن محتواهای مناسب برای عرضه در این شبکه ها باید مورد اهتمام باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
محمد قمین
ارسال نظرات