۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۰۷۲۷۳
امام جمعه بجنورد:

مسؤولان ستاد نماز جمعه جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند

مسؤولان ستاد نماز جمعه جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند
امام جمعه بجنورد با تأکید بر ابتکار و خلاقیت برای جذب افراد به نماز جمعه، گفت: باید مسؤولان ستاد نماز جمعه جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع اعضای ستاد نماز جمعه، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: کار شما ظریف و دقیق بوده و نیازمند روانشناسی است؛ زیرا باید با هر کدام از مراجعان به مصلای نماز جمعه طبق جایگاه او برخورد کنید.

وی با تأکید بر مهربانی و خوش‌خلقی با نمازگزاران و مراجعه‌کنندگان به مصلا، اضافه کرد: خوشامدگویی درست به نمازگزاران آن‌ها را در حوزه جاذبه نماز قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت ابتکار و خلاقیت برای جذب افراد به نماز، خاطرنشان کرد: یکی از اصول برخورد با افرادی که به نماز می‌آیند انجام رفتارهای جاذبه آفرین است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: باید مسؤولان ستاد نماز جمعه جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در نماز جمعه باید نظم حرف اول را بزند، خطاب به اعضای ستاد نماز جمعه، اظهار کرد: هر چه صفوف نماز منظم‌تر و چینش آن زیباتر بوده و هر چه آرایش آن بهتر و منظم‌تر شود میزان استقبال مردم از نماز جمعه بیشتر می‌شود؛ زیرا این نظم خود دعوت‌کننده به نماز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر انتخاب و چینش شعارهای زیبا و متناسب با ایام در مصلای نماز جمعه، گفت: باید اعضای ستادهای نماز جمعه هم خودشان منظم بوده و هم به دیگران نظم یاد بدهند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: شکوه نماز جمعه به نظم مردم است و از سوی دیگر این نظم هم درس‌آموز به دیگران بوده و هم دعوت‌کننده به نماز است.

وی در خاتمه خطاب به متولیان و اعضای ستاد نماز جمعه بر نظافت و زیبایی ظاهری مصلا تأکید کرد و گفت: باید مصلا و محل برگزاری نماز جمعه را از منازل خود بهتر و زیباتر نگاه داریم تا از علاقه و اشتیاق مردم به حضور در نماز جمعه کاسته نشود./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات