۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۷۹۱۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

سیره سیاسی و مدیریتی امام علی بهترین الگوی حکومت‌داری است

سیره سیاسی و مدیریتی امام علی بهترین الگوی حکومت‌داری است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سیره معنوی، سیاسی، مدیریتی و اجتماعی مولای متقیان بهترین الگو برای حیات فردی و اجتماعی و حکومت‌داری در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مسؤولان استانی، با گرامیداشت ایام ضربت خوردن و شهادت امام علی (ع)، به تبیین شیوه‌های مدیریتی و سیاسی آن امام همام پرداخت و اظهار کرد: آن حضرت در تمامی سال‌های حیات دینی، اجتماعی و سیاسی و با عمل و گفتار و کردار خویش، الگویی ‌بی‌مانند برای تمامی انسان‌ها و به‌ویژه نظام‌های حکومتی بعد از خود در عرصه سیاسی ترسیم کردند.

وی افزود: عمل به این الگوی الهی، بدون شک نظام اسلامی ما که اساس و بنیان خود را تعالیم و اصول اسلام قرار داده در راستای حرکت در جهت و مسیر درست قرار می‌دهد. ‌

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: تأمل در سیره عمل سیاسی آن حضرت و تبیین زوایای مختلف آن، امری است که همواره مدنظر حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (ره) در سال‌های رهبری ایشان بوده و همواره مسؤولین را بدان توصیه کرده‌اند.

وی ادامه داد: رهبری همچنین شاخصه‌های حکومت آن حضرت به‌عنوان «الگوی علوی» را برای نظام اسلامی بیان فرموده‌اند تا هم شاخصه‌های نظام اسلامی معین شود و هم مردم بتوانند رفتار و عمل مسؤولین را با این شاخصه‌ها مقایسه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پایبندی کامل به اقامه اصول دین اسلام یکی از شاخصه‌های حکومت علوی است، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) بعد از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و علیرغم وجود تمامی ادله بر اثبات امامت و خلافت مسلمین ایشان، از این منصب محروم ماند و ۲۵ سال خانه‌نشین شد.

وی افزود: اما آن حضرت وقتی بعد از ۲۵ سال خانه‌نشینی و به دعوت اجباری مردم به تشکیل حکومت و پذیرش خلافت اقدام کردند، تشکیل حکومتی را در دستور کار خود قرار دادند که مهم‌ترین هدف آن را اجرای کامل تعالیم و دستورات دین مبین اسلام معرفی فرمودند تا الگویی از حکومت اسلامی را از آن زمان تا زمان حاضر به یادگار گذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: هدفی که خود آن حضرت در زمانی که مردم به‌سوی ایشان برای پذیرش خلافت هجوم آوردند این‌چنین بیان کردند: «قسم به خدایی که دانه را شکافت و جان را آفرید! اگر حضور فراوان بیعت‌کنندگان نبود و یاران حجت را بر من تمام نمی‌کردند و اگر خداوند از علماء عهد و پیمان نگرفته بود که در برابر شکم‌بارگی ستمگران و گرسنگی مظلومان سکوت نکنند، مهار شتر خلافت را بر کوهان آن می‌انداختم و رها کردم و آخر خلافت را به کاسه اول آن سیراب می‌کردم. آنگاه می‌دیدید که دنیای شما نزد من از آب بینی بی‌ارزش‌تر است.»‌/9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات