۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۶۰۸۰۳۹
آیت الله نورمفیدی:

روحانیت با حضور فعال در فضای مجازی اسلام ناب را برای جهان تبیین کند

روحانیت با حضور فعال در فضای مجازی اسلام ناب را برای جهان تبیین کند
نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر حضور فعال روحانیت در فضای مجازی برای تبیین اسلام ناب گفت: روحانیت شیعه نباید خود را تنها به داخل کشور محدود کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده، ولی فقیه در گلستان در دیدار مدیرعامل و جمعی از مدیران خبرگزاری رسا، بر ضرورت گسترش دایره حضور و نفوذ روحانیت در عرصه‌های بین المللی تأکید کرد و گفت: روحانیت شیعه نباید خود را تنها به داخل کشور محدود کند بلکه باید رابطه با جهان مورد توجه جدی روحانیت قرار گیرد.
 
وی با اشاره به این که دنیای امروز یک دنیای پرغوغایی از نظر سیاست و مبانی فکری و اعتقادی است، افزود: تنها روحانیت شیعه است که می‌تواند پاسخگوی مسائل مربوط به حوزه معرفتی و دینی باشد.
 
امام جمعه گرگان با بیان این که امروز جریان‌ها و گروه‌های مختلفی در جهان مشغول تبلیغ افکار و عقاید خود هستند، گفت: در میان هجم انبوهی از تبلیغات در جهان جای شیعه و مکتب اهل بیت (ع) در تبلیغ اسلام خالی است.
 
نماینده، ولی فقیه در گلستان با اشاره به این که امروز ارتباطات به منظور معرفی اسلام ناب گسترده‌تر شده، اما آن هنوز هم شایسته روحانیت شیعه نیست، خاطرنشان کرد: روحانیت با پشتوانه ای، چون وجوهات شرعی و بدون وابستگی در دفاع از مکتب اهل بیت (ع) در عرصه‌های مختلف جهان می‌تواند اثرگذار باشد.
 
وی با تأکید براین که روحانیت باید برای خود یک هدف عالی ببیند، گفت: نباید تنها فکرمان تربیت طلبه و روحانی برای شهر و روستا باشد و نباید خودمان را در این بخش‌ها محدود کنیم.
 
آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز مسیحیت و وهابیت به شدت در حال تبلیغ افکار و عقاید خود در میان ملت‌ها هستند، افزود: فعالیت مراکزی همچون جامعه المصطفی ارزشمند است، اما کافی نیست و باید در حوزه کار‌های تبلیغی تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.
 
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که حوزه مسائل متفاوتی دارد که بخشی از آن مسائل درون حوزوی است، خاطرنشان کرد: موضوعات مرتبط به حوزه و روحانیت باید در جا‌های مرتبط نظیر رهبری، مراجع و علما اطلاع رسانی شود و لزومی ندارد اخبار درون خانوادگی حوزه در بیرون از حوزه بیان شود.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با تأکید براین که مطالبی که می‌خواهد به نام مراجع، حوزه و علمای بلاد پخش شود باید خیلی حساب شده باشد، افزود: باید مطالبی که مربوط به مراجع و علما است با حساسیت و دقت بیشتری منعکس شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد.
 
آیت الله نورمفیدی با تأکید براین که مطالب و اخبار مربوط به مراجع عظام تقلید نباید به گونه ای منعکس شود که موجب لطمه خوردن جایگاه مرجعیت شود، گفت: هر حرفی نباید به عنوان روحانیت منعکس شود به ویژه در سخنان مراجع باید دقت بیشتری صورت گیرد.
 
وی با بیان این که امروز روحانیت تنها یک شخص نیست بلکه یک حکومت است، خاطرنشان کرد: مسائلی که مربوط به اصول ما است باید خیلی حساب شده به عنوان یک خبرگزاری حوزوی منتشر شود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فضای مجازی و اهمیت ورود به این فضا اشاره کرد و گفت: باید در این فضا وورد پیدا کنیم چرا که نمی‌توان آن را تعطیل کرد و همچنین نمی‌توان آن را به حال خود رها کرد.
 
آیت الله نورمفیدی با بیان این که حضور حوزه در فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، چون جاذبه‌ای که این فضا‌ها دارند نسل جوان ما را مشغول به خود کرده است، ادامه داد: بسیاری از افکار، اندیشه‌ها و رفتار‌های نسل جوان از این فضای مجازی ناشی شده است.
 
امام جمعه گرگان، فضای مجازی را پرمخاطب، پرجاذبه و تاثیر گذار توصیف کرد و با بیان این که متأسفانه حرف‌ها و دروغ‌های بسیاری علیه روحانیت در فضای مجازی بیان می‌شود، افزود: متأسفانه برخی مواقع این رفتار‌های مخرب از سوی خود روحانیت بیان می‌شود که باید جلوی این مسائل گرفته شود.
 
وی با تأکید براین که امروز ما باید حساب شده وارد این بخش شویم تا هم جذاب و مخاطب پسند باشد، تصریح کرد: امروز با انجماد و فضای بسته نمی‌توان مخاطب را جذب کرد، تصریح کرد: وقتی انجماد باشد همه پراکنده می‌شوند، بلکه ورود به این فضا باید به گونه‌ای باشد تا ضمن جذب و جلب مخاطب زمینه ساز سوء استفاده نیز نشود.
 
نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید براین که ورود در فضای مجازی قطعاً از اوجب واجبات است، گفت: باید با بهره گیری دانش از دیگران زمینه بومی سازی آن را در داخل کشور فراهم کنیم و از این طریق نسل جوان را از حلقوم شیاطین بیرون بیاوریم.
 
امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به وحدت و همبستگی شیعه و سنی در گلستان اشاره کرد و با بیان این که امنیتی که امروز در استان وجود دارد ناشی از وحدت میان شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: مشی و روش ما در این رابطه شیوه اهل بیت (ع) است.
 
آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: نباید یک بعدی و یک وجهی فکر کنیم بلکه باید ببینم قرآن و اهل بیت (ع) چگونه عمل می‌کردند و ما نیز در همان مسیر گام برداریم./950/پ202/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات