۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۶۰۸۰۵۸
حدادعادل:

سیاست آمریکا جنگ اقتصادی توأم با جنگ روانی است

سیاست آمریکا جنگ اقتصادی توأم با جنگ روانی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمن تلاش می‌کند تا با جنگ روانی، جنگ اقتصادی و تحریم‌هایی که اعمال کرده است را تشدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، غلامعلی حداد عادل، شامگاه دوشنبه در نشست عمومی جامعه اسلامی مهندسین استان اصفهان، با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به نهج البلاغه، گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) از منزوی شدن قرآن کریم در میان امت گلایه داشتند نهج البلاغه نیز در میان شیعیان منزوی و مغفول مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بخش مهمی از تفکر اسلامی ما برخاسته از نهج البلاغه است، افزود: مرجع و منبع بسیاری از اخباری که در میان افراد در جامعه نشر و رواج پیدا می‌کند مشخص نیست، این یکی از مسائلی است که نهج البلاغه به آن پرداخته است.

حدادعادل با اشاره به ترویج شبهات پیرامون ناکارآمدی انقلاب اسلامی به دلیل وجود اختلاس و مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: اگرچه نواقصی در کشور مشاهده می‌شود اما موضوع مهم این است که ببینیم انقلاب اسلامی در مسیر خود قرار دارد یا دچار انحراف شده است؟ اگر می‌خواهیم انقلاب اسلامی را بشناسیم باید دوستان و دشمنان انقلاب را بشناسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: از دشمنانمان می‌توانیم متوجه شویم که مسیر درست را در پیش گرفته ایم، دشمنان می‌خواهند انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی را سرنگون کنند تا نظیر آل سعود یک گاو شیرده دیگر بسازند و از آن منفعت ببرند. وقتی شاهد عصبانیت دشمن هستیم متوجه می‌شویم که مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: تظاهر غربی‌ها به دفاع از حقوق بشر یک دروغ است، تمام جنایاتی که عربستان سعودی مرتکب می‌شود خلاف حقوق بشر است اما آمریکا و اروپا مدافع آل سعود هستند و چشم بر جنایاتی که این رژیم مرتکب می شود پوشانده‌اند.

 دشمن از ابتدای انقلاب به رأی مردم ما احترام نگذاشته است

حدادعادل با اشاره به تلاش دشمن برای نبود مردم سالاری در ایران، اظهار کرد: یک ملتی جمهوری اسلامی را با رأی خود برگزیده‌اند، اما مدعیان دموکراسی از همان ابتدا به این انتخاب مردم کشور ما احترام نگذاشته‌اند و همواره در حال توطئه علیه کشور و مردم ما بوده‌اند، هیچکدام از تلاشهای دشمنان موفقیت آمیز نبوده است.

وی جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های به اصطلاح فلج کننده را یکی از توطئه‌های بزرگ و مهم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: دشمنان برای جنگ اقتصادی با کشور ما از همه ابزارها استفاده کرده‌اند و می‌خواهند از این طریق ما در محاصره کامل اقتصادی قرار بگیریم، در سفرم به کشور چین از وجود 150 نفر آمریکایی با 200 میلیون دلار سرمایه برای قطع رابطه شرکت‌های چینی با با خبر شدم و این تنها بخشی از توطئه اقتصادی دشمن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشاندن مردم به خیابان برای تحت فشار قرار دادند نظام مقدس اسلامی را یکی از توطئه‌هایی برشمرد که دشمنان به آن اذعان کرده‌اند و افزود: نبرد امروز ما با استکبار جهانی در حوزه رسانه و اقتصاد است، در جهان یک دو قطبی شکل گرفته که یک سوی آن آمریکا و طرف دیگر انقلاب اسلامی است.

90 درصد امکانات کشور در اختیار دولت است

وی به تصریح رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب پیرامون جنگ رسانه‌ای آمریکا علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا با جنگ رسانه‌ای و ایجاد جنگ روانی می‌خواهد سیاست تحریم و جنگ اقتصادی علیه کشور ما را حمایت و تشدید کند.

حدادعادل با اشاره به فضاسازی دولت پیرامون نداشتن امکانات کافی، اظهار کرد: 90 درصد امکانات کشور در اختیار دولت است و دولت باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند، همه وظیفه دارند با فساد مبارزه کنند و یکی از راه‌های مبارزه با فساد استفاده نکردن از افرادی است که مشکل دار هستند./1304/پ202/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات