۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۸۰۹۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مراقب باشیم مشکلات اقتصادی مقدمه آشوب اجتماعی نشود

مراقب باشیم مشکلات اقتصادی مقدمه آشوب اجتماعی نشود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ما باید در مسائل اقتصادی دقیق حرکت کنیم تا مشکلات و کاستی‌های این بخش مقدمه‌ای برای آشوب اجتماعی و سیاسی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مدیرکل و مسؤولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، با اشاره به دشواری فعالیت‌های این نهاد، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام می‌فرمایند: «افضل الأعمال، احمزها» و تأکید می‌کنند بهترین اعمال مشکل‌ترین آن‌هاست.

وی با بیان اینکه رتق و فتق امور اقتصادی از دشوارترین کارها است، اضافه کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی کسانی که کارهای سخت را انجام می‌دهند در نزد خدا ارزش و اجر بیشتری دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه مسئله اقتصاد، موضوعی منفرد و تنها نیست بلکه با فرهنگ، سیاست، اجتماع و... ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: به همین دلیل یک اقدام اقتصادی اشتباه در سیاست و فرهنگ اثر بسیار زیادی دارد.

وی با تأکید بر اینکه بنابراین نباید اقتصاد را تنها ببینیم بلکه همیشه باید مسائل اقتصادی در رابطه با دیگر مؤلفه‌ها ببینیم، ادامه داد: امام علی می‌فرماید: «اَلْعُسْرُ یفْسِدُ الاَخْلاقَ» و تأکید می‌کند سختی و تنگدستی اخلاق را فاسد می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: هر جا مردم از نظر اقتصادی در تنگنا قرار بگیرند اخلاق آن‌ها خراب می‌شود؛ به همین دلیل می‌بینیم گرانی‌ها در روح و اخلاق اقتصادی مردم تأثیر می‌گذارد.

وی خطاب به مسئولان صمت، خاطرنشان کرد: یقین بدانید آثار مشکلات اقتصادی در روابط و رفتار و تعاملات اجتماعی مردم تجلی می‌یابد؛ چراکه صف‌های طولانی سبب بداخلاقی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: گاهی یک مشکل اقتصادی در استان مشکل فرهنگی و اخلاقی تولید می‌کند؛ به‌گونه‌ای که مردم را نسبت به همدیگر جسور کرده و رفتارهای ناشایست بروز می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: ما باید در مسائل اقتصادی دقیق حرکت کنیم تا مشکلات و کاستی‌های این بخش مقدمه‌ای برای آشوب اجتماعی و سیاسی نشود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات