۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۱۹۴
امام جمعه بجنورد:

جوان‌گرایی و جذب مخاطب اولویت فعالان مساجد باشد

جوان‌گرایی و جذب مخاطب اولویت فعالان مساجد باشد
امام جمعه بجنورد با تأکید بر جوان‌گرایی در مساجد، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که خانواده‌ها انگیزه داشته باشند فرزندان خود را هم به مساجد بیاورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، بر احیای کارکردهای چندگانه مساجد و نقش‌آفرینی این مراکز در شئون گوناگون تأکید کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید نقشه راهی برای مساجد داشته باشیم، اضافه کرد: باید بدانیم ما در سال‌های متمادی قرار است از کجا شروع کرده و آرمان نهایی ما کجاست.

وی ادامه داد: اجرای این امر بر عهده مرکز رسیدگی به امور مساجد است تا تعریف جامعی از ارتقا و تعالی مساجد ارائه داده و بر اساس آن برنامه‌ریزی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید سرمایه‌گذاری کلانی در این زمینه صورت گیرد؛ زیرا ما مسجد را ساده گرفته‌ایم در صورتی که این‌گونه نیست و اگر مساجد به‌درستی فعالیت کنند نقش کلیدی در تربیت و اصلاح امور مردم خواهند داشت.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه مسجد محور دل‌ها و اندیشه‌ها و افکار است، افزود: یکی از مصادیق آیه شریفه «خُذُوا زِینَتَکمْ عِنْدَ کلِّ مَسْجِدٍ» این است که والدین فرزندان خود را به همراه خود به مساجد بیاورند تا زینت مساجد شوند.

وی با تأکید بر اینکه در این راستا باید حرکت انقلابی داشته و جوان‌گرایی را در مساجد پررنگ کنیم، گفت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که خانواده‌ها انگیزه داشته باشند فرزندان خود را هم به مساجد بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر همراهی و همگامی بخش‌های مختلف فعال در حوزه مساجد، خاطرنشان کرد: نباید فعالیت جزیره‌ای داشته باشیم بلکه همه باید دست‌به‌دست هم داده و برای رفع مشکلات موجود کوشش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر جا منیت و خودخواهی باشد خطرناک است، گفت: مدیران ما در استان باید پروژه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای را با همکاری و همراهی یکدیگر پیگیری و اجرایی کرده و همه ما تعامل و تعاون بر خوبی‌ها داشته باشیم تا استان ما توسعه و پیشرفت بیشتری را شاهد باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات