۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۰۸۲۰۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انسان عاقل با نافرمانی امر الهی اقدام به بدحجابی نمی کند

انسان عاقل با نافرمانی امر الهی اقدام به بدحجابی نمی کند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان عاقل با نافرمانی امر الهی اقدام به بدحجابی نمی کند، گفت: انسان مومن در برابر هجمه دشمن متزلزل و ناامید نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: رمضان، ماه مهمانی خداوند است.

وی با بیان اینکه شب قدر مهمانی ویژه خداوند است، ادامه داد: انسان در شب قدر می تواند نسبت به خداوند شناخت پیدا کند کسی که به حضرت حق معرفت نداشته باشد از زیان کاران خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت برای شناخت، آشتی و نزدیک شدن به خداوند است، ابراز کرد: انسان مومن به سبب ایمانی که به خداوند دارد هرگز در فراز و نشیب های زندگی کم نمی آورد؛ در دوران دفاع مقدس رزمندگان به سبب ایمانی که به خداوند داشتند با کمترین تجهیزات نظامی بر دشمنان پیروز شدند امروز نیز اگر مردم به خداوند ایمان داشته باشند به راحتی می توانند در برابر هجمه دشمنان مقاوم بوده و آنان را به شکست وادار کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: رایج شدن حرام خوری و گران فروشی در جامعه بیانگر دور شدن از خداوند است، مومن با ترسی که از پروردگار دارد هرگز دچار معصیت نمی شود چرا که می داند عاقبت نافرمانی جهنم است.

وی با اشاره به اینکه خداوند حکیم است، بیان داشت: خداوند نسبت به انسان ها بسیار مهربان و بخشنده است به حدی که گناه بندگان را از چشم دیگران پنهان می کند تا آبروی آنان حفظ شود؛ حضرت حق هر لحظه در انتظار بازگشت انسان گناهکار به سوی خود است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ابراز کرد: همه خزائن زمین و آسمان به دست خداوند است پس چگونه انسان می تواند دست به سوی غیر دراز کند؛ کسانی که خدا را نشناختند نسبت به رزق و روزی خود نگران هستند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه خداوند قادر مطلق است، اظهار داشت: انسان بنده، هرگز برای رسیدن به جایگاه بالاتر در برابر غیر خدا سر خم و راست نمی کند و از دشمنان واهمه به دل راه نمی دهد چون می داند اگر حضرت حق بخواهد طوفان و شن می تواند دشمنان را در کویر طبس نابود می کند.

وی در ادامه ابراز کرد: خداوند به واسطه اهل بیت(ع) گره بسیاری از مشکلات را باز می کند، پس خداوند گره گشای عالم است؛ انسان اگر اهل معامله با حضرت حق باشد بسیاری از مشکلات او حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه شب قدر، شب معامله با خداوند است، بیان داشت: اگر کسی با خداوند معامله کند از دستورات الهی تبعیت می کند؛ عزت و موفقیت انسان در گرو اطاعت از حضرت حق است، انسان در انجام واجبات و ترک محرمات نباید سهل انگاری کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: انسان عاقل برای دو روز عالم دنیا دست به بی حجابی و بی حیایی نمی زند چون می داند عاقبت نافرمانی دوزخ است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات