۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۰۸۲۲۵
الخلیج اونلاین:

اجلاس‌های مکه سیاسی بازی با حرمین شریفین است

اجلاس‌های مکه سیاسی بازی با حرمین شریفین است
یک رسانه نزدیک به قطر، اقدامات عربستان برای برگزاری سه اجلاس در شهر مکه مکرمه طی روزهای آتی را سیاسی بازی جدید ریاض با حرمین شریفین توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، وبگاه خبری تحلیلی الخلیج اونلاین -نزدیک به قطر- نوشت که بار دیگر عربستان به دلیل سیاسی کردن حرمین شریفین مورد انتقاد قرار گرفته است آن هم پس از اقدامات گسترده امنیتی و تدابیر سخت برای عبور و مرور در شهر مکه مکرمه و پیرامون حرم امن الهی که همزمان با برگزاری سه اجلاس به دعوت سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در این شهر اتخاذ شده است.

شیخ عبدالرحمن السدیس، رییس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی هم مسؤول دفاع از رفتار مقامات سعودی شده و از زائران بیت الله الحرام خواسته است در برگزاری موفق سه اجلاس مذکور که ظرف چند روز آینده در سطح سران کشورهای اسلامی، عربی و شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود مشارکت کنند. یک مقام امنیتی عربستان هم از همه زائران خواسته است در این زمینه همکاری کنند.

السدیس، امام و خطیب مسجد الحرام در مکه مکه گفت: عمره‌گزاران و زائران در ایام برگزاری سه اجلاس با کم کردن ازدحام در زیارت بیت الله الحرام در برگزاری موفق این اجلاس‌ها که تقریبا به طور همزمان برگزار می‌شود سهیم باشند.

درخواست السدیس برای صدها هزار نفر از عمره‌گزارانی که از کشورهای مختلف برای زیارت مسجد الحرام آمده‌اند، تحریک آمیز بوده است.

به رغم شلوغی شهر مکه از جمعیت زائران و عمره‌گزاران در ماه مبارک رمضان و بخصوص در ده روز آخر ماه، شاه سعودی این شهر مقدس را مکان برگزاری سه اجلاس سیاسی قرار داده که قرار است شخصیت‌های برجسته عربی در آن حضور یابند تا به تعبیر خودشان میان کشورهای برادر برای تقویت ثبات و امنیت منطقه رایزنی و هماهنگی شود./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات