۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۶۰۸۳۹۱

دعوت مراجع، علما ونهادهای حوزوی از ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس

دعوت مراجع، علما ونهادهای حوزوی از ملت ایران برای حضور در راهپیمایی روز قدس
رهبر انقلاب، مراجع تقلید، سران قوا، علما و نهادهای حوزوی با دعوت از ملت ایران برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس، حضور مردم را باطل السحر توطئه های دشمن دانستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، سران قوا، مراجع تقلید، علما و نهادهای حوزوی به مناسبت روز جهانی قدس بیانیه هایی صادر کرده و از عموم مردم شریف و ولایتمدار ایران برای حضور در این راهپیمایی دشمن شکن دعوت به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در دیداری ۳ ساعته با هزاران نفر از استادان و اعضای هیأت های علمی دانشگاهها با تمجید از پیشرفت‌های حقیقی دانشگاهها و مراکز علمی، پیشرفت پر شتاب و جهش علمی را برای رسیدن ایران اسلامی به اوج، ضروری خواندند و با اشاره به هوشیاری ایران در مقابل فریب امریکا برای پیشبرد «تاکتیک مذاکره در سایه راهبرد فشار» تأکید کردند: روز قدس امسال از هر سال مهمتر است چرا که امریکا و برخی دنباله هایش با «معامله قرن» به‌دنبال به فراموشی سپردن مسئله فلسطین در جهان هستند که البته ناکام خواهند ماند.

رهبر انقلاب اسلامی، روز قدس امسال را از هر سال دیگر مهمتر دانستند و گفتند: دلیل این اهمیت مضاعف، اقدامات خیانت‌بار امریکا و دنباله های آن در منطقه، برای جا انداختن معامله قرن است.

همچنین آیت الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری روز قدس را نماد یاری مظلومان و انزجار از ظالمان دانست و گفت: بزرگداشت و راهپیمایی روز قدس ان شاءالله منجر به محو اسرائیل غاصب می شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهور نیز مردم را برای حضور گسترده در مراسم روز قدس فرا خواند و تأکید کرد: ملت ایران، قدس و مظلومان تاریخ را هرگز تنها نخواهد گذاشت و در برابر ستمگران سکوت نمی کند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس قوه قضاییه هم حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس را خط بطلانی بر "معامله قرن" دانست و عنوان کرد: هر چه گنبد آهنین بکشند و توطئه ای به نام «معامله قرن» را باب کنند که کشورهای عربی پول بدهند، بخشی از سرزمین سینا را بگیرند، تعدادی را به منطقه بیاورند و به برخی فلسطینیان که در کشورهای دیگر هستند تابعیت بدهند، شکست می‌خورند. دلیل آن نیز مقاومت چند روز پیش مردم غزه بود که با مقاومت و ایستادگی نشان دادند طرح عربی - عبری - غربی معامله قرن، محقق نخواهد شد.

آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام فلسطین را هویت امت اسلام تلقی کرد و با دعوت از آحاد ملت ایران برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس گفت: مسلمانان اجازه نمی دهند معامله محکوم به شکست قرن پا بگیرد. 

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز طرح معامله قرن را رذیلانه و خائنانه دانست و گفت: حضور در راهپیمایی امسال پاسخی به رفتار‌های ناهنجار برای پایمال کردن حقوق فلسطینیان است.

همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی نفس های آخر خود را می کشد، گفت: امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا سرکرده استکبار و صهیونیست ها نشان دهند.

حضرت آیت الله سبحانی نیز با بیان اینکه ملت شریف ایران به ویژه جوانان با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس طرح عامله قرن آمریکا را باطل کنند، ابراز کرد: آمریکا می خواهد قدس شریف را به رژیم صهیونیستی تحویل دهد، بنابراین ما وظیفه داریم علیه این تصمیم بی شرمانه اعلام موضع کنیم.

همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی ضمن دعوت از مردم شریف و ولایتمدار ایران برای حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد: اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد و اگر دستش برسد تمام کشورهای منطقه را می خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلندهای جولان است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی نیز بر لزوم حضور پرشور و با شکوه ملت سرافراز ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید و اظهار کرد: روز قدس، روزی است که امید می‌رود اسرائیل این رژیم غاصب و این غده سرطانی و این فرقه کودک کش از روی زمین محو گردد؛ شایسته است که امت بزرگ ایران اسلامی همراه و همدل با ملل مسلمان دیگر با وحدت و همدلی در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند و با بیعت مجدد با رهبر عزیز انقلاب در این برهه از زمان که آمریکای جنایتکار فشار را بر ایران اسلامی این پرچمدار مقاومت اسلامی زیاد کرده همصدا و یکدل مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده تا اعلام انزجار خود را به جهانیان نشان داده و پشتیبانی از مردم مظلوم و مسلمان فلسطینی را به رخ جهانیان بکشیم.

حضرت آیت الله مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان نیز روز قدس را روز اعلام برائت از دشمنان اسلام و مسلمین دانست و تأکید کرد که در روز قدس -که یکی از یادگارهای معنوی و انقلابی امام راحل عظیم‌الشّأن«قدّس‌سرّه‌الشّریف» است- مسلمانان جهان، خصوصاً ملّت بزرگوار ایران به لطف الهی با شرکت یکپارچه در راهپیمایی این روز بزرگ، ندای مظلومیّت قدس و فلسطین و مسلمانان ستم‌کشیدۀ آن دیار را یک صدا فریاد خواهند زد و با اعلام وحدت و همبستگیِ خود در مقابل استکبار جهانی، از ظلم و ستم رژیم صهیونیستی اسرائیل و حامیان آن رژیم جنایتکار خصوصاً آمریکا و اذناب آن، برائت خواهند جست. ان‌شاءالله.

مجلس خبرگان رهبری نیز ضمن صدور بیانیه ای روز قدس را باطل السحر ائتلاف های شیطانی علیه اسلام و فلسطین معرفی کرد و ضمن محکوم کردن طرح موسوم به «معامله قرن» از آحاد مردم شریف ایران اسلامی برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، دعوت به عمل آورد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای آحاد مردم را به حضور پرشور در راهپیمایی دشمن شکن روز قدس برای اعلام انزجار از رژیم غاصی صهیونیستی فراخواند و تأکید کرد که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به استناد مبانی دینی، قرآنی و شاخص‌های انقلاب اسلامی؛ ضمن حمایت از پایداری و استقامت مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌دارد؛ تلاش برخی کشورهای منطقه و رژیم‌های مرتجع عربی در پیوند با اسرائیل جز رسوایی برای آن‌ها سودی ندارد و امت اسلامی با حضور باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار از رژیم غاصب را فریاد خواهد زد.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در پیامی از ملت شریف ایران برای حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت به عمل آورد و تأکید کرد که حوزه‌های علمیه و همه نهاد‌ها و مراکز و مدارس و مؤسسات حوزوی و روحانیت محترم در سراسر ایران و جهان همگام با امت اسلامی و ملت شریف ایران و جبهه مقاومت و جوانان مقاومت و فلسطین قهرمان به ندای رهبری معظم حضرت امام خامنه ای و مراجع تقلید پاسخ مثبت خواهند داد و در خلق حماسه‌ای باشکوه مشارکت خواهند کرد و در راهپیمایی روز قدس به‌صورت منسجم و یکپارچه حضور خواهند یافت.

مرکز خدمات حوزه های علمیه سراسر کشور نیز در پیامی خواستار حضور مردم ایران اسلامی برای حضور پرشور و دشمن شکن در راهپیمایی روز جهانی قدس شد و تأکید کرد که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از طلاب، فضلا، اساتید، مبلغین و پژوهشگران حوزه علمیه و همچنین خانواده‌های محترم و فرزندان حوزویان دعوت می‌کند همگام با مردم ایران اسلامی به دعوت تاریخی امام امت بنیان‌گذار کبیر انقلاب جامه عمل پوشانده و با لبیک به فرامین ولی امر مسلمین جهان امام خامنه‌ای با حضور در راهپیمایی سراسری روز قدس موجب تقویت روحیه رزمندگان و آزادی خواهان در مبارزه با ظلم و استبداد شوند.

همچنین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور نیز طی بیانیه ای آحاد مردم را به حضور گسترده و دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس فراخواند و تأکید کرد که ملت بزرگ ایران به پیروی از به مقتدای خود که فرمودند «اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید و ان‌شاءالله تا 25 سال آینده چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت» در انتظار محو کامل این غده سرطانی امسال پرشورتر از سال‌های گذشته در روز جهانی قدس، با فریاد مرگ بر اسرائیل، خشم و نفرت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی و حامیان و ایادی آنها اعلام می‌کند.

جامعه المصطفی(ص) العالمیه نیز با صدور پیامی بر ضرورت وحدت امت اسلامی برای آزادسازی فلسطین مظلوم، اظهار کرد که «معامله قرن» یا «خیانت قرن»، با مشارکت برخی دولت‌های مزدور عربی به قصد مشروعیت‌بخشی به رژیم رو به افول صهیونیستی انجام می‌شود.

شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور هم در پیامی روز قدس را روز رویارویی جهانی با صهیونیست های غاصب دانست و تأکید کرد که روز قدس امسال می تواند و باید به عنوان سلاح کار آمد امت اسلامی برعلیه خیانت قرن متجلی گردد و از فردای حماسه حضور ملتهای اسلامی در تظاهرات روز قدس، خورشید پیروزی مقاومت فلسطین طلوع خواهد کرد و بخت سیاه و تاریک رژیم غاصب صهیونیستی به زوال خود نزدیکتر خواهد شد./841/

حسین ثالث موید
ارسال نظرات