۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۰۸۵۱۲
رهبر شیعیان بحرین:

معامله قرن چانه زنی بر سر آزادی و عزت امت اسلامی است

معامله قرن چانه زنی بر سر آزادی و عزت امت اسلامی است
رهبر شیعیان بحرین با صدور بیانیه ای خطاب به حکومت های منطقه خواستار حمایت از مقدسات امت اسلامی شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در واکنش به برگزاری نشست آنچه معامله قرن خوانده می شود و همچنین در خصوص روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرده است که در زیر آن را مطالعه می کنید.

بسم الله الرحمن الرحیم

والصلاة والسلام على سیدنا محمد وآله الطیبین الطاهرین.

ای مردم امت و حکومت های آن شما با کدام طرف همراه هستید؟

این امت امتی است که با کرامت ترین امت ها است، امت شکوهمند اسلامی؛ و این ماه ماهی است که برترین ماه ها است؛ و این روز آخرین جمعه این ماه پر فضیلت است، روز جهانی قدس. امسال گزینه پیش روی امت -مردم و حکومت ها- این است: یا روز جهانی قدس یا معامله قرن و نشست صلح برای شکوفایی (نشست بحرین) که در حقیقیت نشستی برای تسلیم شدن و خرد شدن است.

روز قدس روزی سرچشمه گرفته از وجدان اسلام و اراده اسلامی است، روزی است:

برای وحدت امت در توحید کلمه، صف واحد و موضع موحد، روزی برای فلسطینِ امت، برای فلسطینی ها، قدسِ امت و مقدسات آن است. روزی برای اسلام، قرآن، اهویت ایمانی و اصالت امت. روزی برای آزادی امت، آزادی کل سرزمین های آن و حق آن برای بهره گیری و حفظ گنج ها و ثروت هایش.

و معامله قرن و نشست صلح برای شکوفایی:

دیکته اراده آمریکایی صهیونیستی و نقشه آنها برای حذف قضیه فلسطین است و برای تحمیل هیمنه استکباری بر تمامی امت است،

برای چانه زنی بر سر آزادی امت، عزت و کرامت آن است، چانه زنی بر سر حق و حقوق امت در سزمین ها و امنیت مرزهای آن، انسانیت مردم آن، دین آن و سرنوشت آن با وعده ای که طرف آن وفای به عهدی ندارد.

وعده ای برای لقمه غذایی خُرد و پست، وعده ای که اگر (خیلی) صادقانه و بزرگ بود اگر ماحصل آن پیشرفت، نمو و نعمت های مادی فراوان بود باز هم در مقابل آزادی امت، عزت، استقلال، تعالی دین، کرامت تاریخ و جایگاه تمدن آن که تمامی سرزمین های آن و تمامی مردم های آن را بی کاستی می طلبد هیچ است.

آخرین جمعه این ماه بزرگ امت را در مقابل مسوولیت عظیمی قرار می دهد، برسر دو راهی ای که اگر حکومت یا ملتی یک از آنها را انتخاب کند با دومی مخالفت کرده است و در مواجهه با رهروان راه دوم قرار گرفته و هدفی را که راه دوم به آن منتهی می شود نقض کرده و با آن مقابله می کند.

دو راه پیش رو ست:

راهی به‌سوی قدس: به‌سوی آزادی آن، پاکسازی آن، به‌سوی احیای نقش الهی هدایتگر، برانگیزنده، جان‌بخش، تجدید شکوه با عظمتش و کلام آسمانی نجات‌بخشش. و این راهی به‌سوی آزادی کل فلسطین است که اشغال شده، به‌سوی آزادی فلسطینی ها و کل امت اسلامی ست.

راهی برای تضمین کرامت، حاکمیت، اصالت و تضمین سرزمین، ثروت ها و آزادی تصمیم‌گیری است. و این همان راه آزادی همه امت ها، همه ملت ها، از هر رنگ و قوم و طائفه ای است، راهی برای ثبات عدالت حقیقی در کل زمین و در تمام سطوح و در تمامی ابعاد است.

راهی برای از میان برداشتن بندگی بندگان، و ابقا بر تنها بندگیِ شرافتمندانه است که بندگیِ تمام بندگان و امت ها در برابر خالق تمام بندگانِ مرد و زن است.

و راه دوم برای قدس است:

ولکن با تفاوتی بسیار، تفاوتی بسیار گسترده. تفاوتِ بین این دو راه مانند تفاوت بین زمین و آسمان است. به علت تفاوت موجود در بین هدف های این دو راه، تفاوت آنها تفاوت بین حق و باطل است .

این راه راهی به‌سوی قدس است اما:

برای قرار دادن قدس در اختیار صهیونیست ها برای همیشه. برای افزودن بر ناپاکی صهیونیست است، افزودن بر ظلم آنان. برای خوار و ذلیل و گمراه کردن اهالی قدس و مسخ کردن آنها همچنان که خودشان (صهیونیست ها) در حال مسخ شدنند.

با دو امر روبروییم:

روز جهانی قدس در یک طرف و معامله قرن و نشست صلح برای شکوفایی(نشست بحرین) در طرف دیگر، که هیچ کدام شوخی بردار نیستند.

روز قدس (یعنی): با جدیت تمام در راه حق بودن و اصرار ورزیدن بر آن و یاری رساندن به آن و جانفشانی در راه آن.

معامله قرن و مرحله اول اجرایی آن (نشست بحرین) یعنی: با جدیت تمام در راه باطل، برای باطل، برای تمرکز بر باطل و توسعه و هیمنه آن بودن.

روز جهانی قدس برای خالی کردن خشم و غضب یا ناراحتی ها و دردها و یا برای طنین انداز شدن صدای فریاد ها در فضای خالی و انقلاب و خروش یک ساعته احساست و خاموش شدن آن نیست.

روز قدس برای آن است که احساسات مردم سرد نشود و از بین نرود، قضیه ما فراموش نشود و مورد غفلت قرار نگیرد، آگاهی پژمرده و دزدیده نشود و به کسانی که علیه امت دسیسه چینی می کنند، سیاست مداران خائن و فروشندگان مقدسات میدان داده نشود تا عرصه را در سرزمین های حامی و مدافع رژیم صهیونیستی  مملو از حماقت، خرفتی،  ترس و وحشت، احساس حقارت و عقب نشینی در برابر نیروهای استکباری و طاغوتی کنند.

این اقدام سد کردن راه تمام خائنان، سارقان امت،  دنیا طلبان،  مزدوران استکبار، اشغالگران و کسانی است که در میان ملت ها مخفی شده اند و آنان را به وسیله آمریکا و رژیم صهیونیستی عذاب داده و به ذلت کشیده اند و برای گمراه کردن ملت ها آنان را از ادامه مسیر مایوس کرده و صفوفشان را از بین برده اند، آنها را به جهل کشانده و سعی در تضعیفشان کرده اند، اعتماد به نفس ملت ها برای به پا خواستن و آزاد شدن و در هم شکستن قید و بندها و بازگرداندن پیشتازی تمدن شان در جهان و در هم شکستن ابهت طاغوت گسترش یافته بر روی زمین را متزلزل کرده اند.

این روز تجدید پیمان گروه های مختلف امت با قدس و مسجد الاقصی و تمام فلسطین و تمام مقدسات امت و مسائل مهم آن و همچنین با وجب به وجب خاک اسلام و تک تک مستضعفان عالم است، مضمون این پیمان این است که در برابر باطل سکوت نخواهیم کرد و در برابر وضعیت فاسد تسلیم نخواهیم شد و در برابر دشمنی سکوت نخواهیم کرد و هیچ حقی را نادیده نمی گیریم و در برابر استکبار شکست نخواهیم خورد و از دین و آزادی و کرامت خود دست بر نمی داریم.  درحالی که قدس اشغال شده و امت ما تحت ستم است و حقمان به تاراج رفته و اسلام مقهور شده سازش نمی کنیم.

روز جهانی قدس فراخوانی برای تمام امت و نسل های مختلف آن است با این مضمون که تا زمانی که حاکمیت و عزت مقدسات بازنگشته و تا زمانی که سرزمین و ثروت های آن به صاحبان اصلی آن بازنگشته و تصمیم گیری مستقل به آنان واگذار نشده و از هیمنه خارجی ها و اراده استکبار آزاد نشده اند خیال آنها راحت نشود و پلک روی هم نگذارند.

برگزاری روز جهانی قدس اقدامی شایسته قضیه فلسطین است؛ برپایی این روز پایه ریزی حرکت بر اساس یک برنامه و در سایه هدف تعیین شده برای آن از سوی علمای امت و فرهیختگان و طرفداران آن است تا برای حرکت و فراخان گسترده در رویارویی سرنوشت ساز برای آزادی فلسطین و قدس و مسجد الاقصی و همچنین بازگرداندن عزت و کرامت به امت، آمادگی ایجاد شود.

هدف از روز قدس همین است، برای این است که به دعوت کنندگان به تسلیم شدن و عقب نشینی و اعلام شکست پاسخ دهیم.

اما معامله قرن و نشست "صلح برای شکوفایی"، این عنوان اشتباه و گمراه کننده برای دور زدن آگاهی امت و فریب دادن و خالی کردن آن از روحیه ای پرشور در برابر قضیه به حق و انقلاب علیه بی عدالتی و خود برتر بینی دشمن و اصرار بر شکست دادن متجاوز است.

این معامله و نشست آن برای آرام کردن امت و پذیرفتن پیمان بردگی و پذیرفتن القائات دشمن و وابستگی نهایی به سیاست های خصمانه و اعتراف به قرار داشتن در موقعیت ضعیف ها است. مواردی که دین بر حق ما و قران عظیم و پیامبر اعظم (ص) که عالی ترین نمونه غیرت و عزت و سربلند در تمام زمین است، آنها را برای امت اسلامی نمی پذیرند .

معامله ی فروشی پست و حقیر، احمقانه، انتحاری و شکست خورده که شاید بهای آن لقمه نانی ناچیز باشد اما آنچه در مقابل فروخته می شود انسان ها با تمام مقدراتشان و مقدساتشان و عزت و آزادی شان و خشکی ها و دریاها و ثروت های نهفته در درون زمین و روی آن است.

معامله ای که بر اساس آن حتی یک وجب از این خاک به امت اسلامی نمی رسد و هیچ یک از فرزندان دختر و پسر آن باقی نمی مانند مگر آنکه ابزاری برای پروژه های استعمارگرانه به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی و ابزاری برای شکست دادن اسلام و مسلمین و اعراب و فرزندانشان باشند.

ای حکومت های امت اسلامی موضع گیری در برابر معامله قرن و نشستی که برگزار خواهد شد و در برابر روز جهانی قدس و قضیه مقدسات سخت است.

ایستادن در کنار روز قدس، آمریکایی ها و اسرائیلی ها را ناراحت کرده و آنان را برانگیخته می کند و قرار گرفتن در مقابل روز قدس ارتباط با اسلام را از بین برده و ضربه ای به دین است. در برابر خداوند متعال و امت چه خواهی کرد؟ و کدام یک را پرستش خواهی کرد؟ خداوند متعال یا آمریکا و رژیم صهیونیستی را؟

و به چه کسی احترام خواهی گذاشت؟ به ملت های مسلمانی که بر آنان حکم رانی کرده و از آنان سوء استفاده می کنی یا به آمریکا و اسرائیل دشمنان امت اسلامی؟

گازهای سمی و شلنگ های آب داغ و گلوله های پلاستیکی و گلوله های جنگی و ساچمه ای چه می شوند؟ آیا در روز قدس به سمت سینه و گردن فرزندان امت نشان می روند؟ یا این کار را اقدامی زشت و ناپسند و بیشرمانه می دانی ؟ یا در جبهه آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه دین و امت اسلام می ایستی و خود خواسته نقش قاتل کینه ای را به نیابت از آنان بازی می کنی و همچون بردگان، مطیع امر آقای خود می شوی؟

این موضع گیری، گناه آلود، رسوا کننده، شرم آور، اهانت بار است اما انتظار آن را داریم./983/ب

منبع: تسنیم

ارسال نظرات