۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۶۳۲
استاد جامعه‌الزهرا:

بیانیه گام دوم ترسیم واقع بینانه‌ای از شرایط فعلی كشور است

بیانیه گام دوم ترسیم واقع بینانه‌ای از شرایط فعلی كشور است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نگاه بسیار واقع بینانه‌ای از شرایط فعلی كشور ارائه می‌دهد و رهبر معظم انقلاب نسبت به چشم‌اندازها تذكر داده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، خانم زهرا فخرروحانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر شد، افزود: در این بیانیه، ظرفیت‌های كشور در عرصه‌های مختلف به صورت واضح ارائه شده و انتظار می‌رود همانطور كه رهبرفرزانه انقلاب مدظله‌العالی فرموده‌اند به صورت گفتمان در مدارس، مساجد و در فرصت‌های مختلف ارائه شود.

وی اضافه كرد: باید نسبت به عملیاتی كردن فرامین رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در این بیانیه، بسترهای مناسبی ایجاد كنیم تا این مطالب روشن و ارزشمند در قالب الفاظ باقی نماند و به طرح و برنامه عملیاتی تبدیل شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینكه ملت ایران از پیروزی انقلاب تاكنون چالش‌های سختی پشت سر گذاشته است، اضافه كرد: چهلمین راهپیمایی ۲۲ بهمن با وجود فشارهای سنگین اقتصادی پرشورتر از گذشته در میان ناباوری دنیا برگزار شد و با توجه به اینكه در جایگاه بلندی ایستاده‌ایم، به همین دلیل دشمنان سراسیمه شده‌اند و توطئه‌ها شتاب بیشتری گرفته است.

فخرروحانی با اشاره به این كه این بیانیه پیام ارزشمندی برای جوانان داشت، گفت: مهمترین موضوع در این بیانیه برای جوانان، فراخوان جهاد بود كه آنان باید شانه‌هایشان را زیر بار مسئولیت قرار دهند و با تشكیل یك جریان فرهنگی و جهادی برای ایفای وظیفه خود اقدام کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این كه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در كنار علم، پژوهش و قدرت پژوهندگی، جوانان را به معنویت و اخلاق توصیه كرده‌اند، گفت: یكی از ضربه‌های اساسی كه جوانان ما در طول تاریخ خورده‌اند، زمانی بوده كه نگاهشان به علم و پژوهش صرفا تخصصی بوده كه نسبت به برآوردن نیازهای كشور ناتوان است.

وی همچنین گفت: این بیانیه نشان می‌دهد امروز محل اصلی نزاع در دنیا، جنگ هسته‌ای، موشك و سلاح نیست، بلكه درگیری مغز جوان ایرانی است.

استاد حوزه علمیه با بیان این كه استعمار جدید بیشتر علاقه‌مند است مغز و نگرش جوان ما را تسخیر کند تا این كه بخواهد به دنبال اشغالگری باشد، افزود: جوان امروز كه به سلاح رسانه دسترسی دارد باید نسبت به حفاظت خودش در این فضا اقدام کند و هم به هجمه دشمن با استفاده از این سلاح بپردازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ۲۴ بهمن ماه سال گذشته در بیانیه‌ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌‌های مسیر پرافتخار پیموده شده در ۴۰ سال گذشته و بركات خیره‌كننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأكید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی‌‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌ها، خطاب به جوانان و آینده‌‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان كردند.

ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبك زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله‌العالی آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به كار بندند و ایران عزیز را الگوی كامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند./1330/د102/ب1

ارسال نظرات