۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۶۸۴۴
حجت الاسلام والمسلمین نواب:

اعضای شورای عالی نه حقوق می گیرند و نه حق الجلسه

اعضای شورای عالی نه حقوق می گیرند و نه حق الجلسه
مسؤول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه با اشاره به تلاش های بی وقفه اعضای شورای عالی در حوزه بدون کمترین حقوق و مزایا بر نقش هدایتی، حمایتی و نظارتی این شورا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز با حضور علما و شخصیت های حوزوی در سالن نشست های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب مسؤول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در این مراسم با بیان این که خدمت در حوزه های علمیه افتخاری بسیار بزرگ محسوب می‌ شود، گفت: شورای عالی جمعی از فرهیختگان حوزوی هستند که انصافا دغدغه آنها تنها این است که حوزه را به کمال بیشتر برسانند.

مسؤول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه افزود: باید یاد کنیم از حضرت آیت الله مؤمن که اولین باری که در شورا حضور پیدا کردیم با دعوت ایشان بود و همچنین آیت الله شرعی که در حوزه های علمیه خواهران ایفای نقش می‌ کردند و بنده در طول این سال ها درس ها زیادی از این بزرگان گرفتم.

وی بیان داشت: شما شاید پیدا نکنید در جهان دانش و علم جمعی را که در یک چنین سطحی باشند و تمام خدمات شان افتخاری باشد، برخی از اساتید دانشگاه یا افرادی که در شوراهای مختلف علمی کار می‌ کنند حق الجلسات شان از حقوق شان بیشتر است، ولی بزرگان شورای عالی نه حقوقی دارند و نه حق الجلسه ای و حتی برخی اوقات در سفرها باید هزینه هم می‌ کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با تأکید بر این که در شوراهای مختلف اقماری حوزه زحمات زیادی کشیده می‌ شود، گفت: اعضای شورای عالی نسبت به حوادث اطراف حوزه بسیار دغدغه مند هستند تا جایی که خیلی از اوقات جلسات شورا از دستور محوری به رویداد محوری تغییر رویکرد می‌ داد.

وی فعالیت های دوره جدید شورای عالی حوزه را بهتر از قبل عنوان کرد و یادآور شد: در دوره هفتم با حضور آیات اعرافی و مروی بر پویایی شورای عالی حوزه افزوده شد، در دوره جدید که تا اردیبهشت ماه سال آینده به پایان می‌ رسد، برنامه سطح دو حوزه و همچنین نقش حوزه در گام دوم انقلاب تصویب می‌ شود که اگر این کار صورت بگیرد، بسیار ارزشمند است.

مسؤول سابق دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه عنوان کرد: تاکنون برنامه های فراوانی در شورا به تصویب رسیده است و این شورا در هدایت، حمایت و نظارت بر حوزه تا جایی که برایشان مقدور بوده است اقدام کرده اند.

وی با اشاره به تلاش شورای عالی حوزه های علمیه در مدارس استان ها گفت: معمولا وقتی از مدارس مشکلی گزارش می‌ شود به مدیریت استان می‌ رسد، در ادامه در طرح و برنامه مرکز مدیریت به تأیید مدیر یا شورای طرح و برنامه می‌ رسد و در نهایت به شورای عالی برای تصویب می‌ آید ولی شورا برای سرعت بخشی به این کار صدها سفر به مدارس علمیه سراسر کشور داشته اند تا از نزدیک خواسته ها و نقطه نظرات طلاب و اساتید را بررسی کرده و مسائل مهم سریعتر وارد طرح و تصویب شود.

حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: نتیجه این سفرها 94 مصوبه بود که برای حوزه های علمیه راهگشا بوده است، آنچه امروز در خدمت شما برادر عزیز عرض می‌ کنیم این است که از حوزه برخاسته ایم و ایده و هرکجا باشیم فکر و ذهن مان این است که در خدمت حوزه بمانیم.

وی در پایان بیان داشت: بنده آقای رحیمیان را بیش از 40 سال است که می‌ شناسم و این سخن را به ایشان می‌ گوییم که ما تلاش داشتیم در فرصت های مختلف در خدمت حوزه باشیم ولی نتوانستیم حق این مرکز بزرگ را ادا کنیم، اما امیدواریم این برادر عزیز کاستی های قبلی را جبران کرده و در مسیر مسؤولیت جدید موفق و مؤید باشند./1330/ج

ارسال نظرات