۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۰۶۳۱۸
با حضور علما و اساتید حوزه؛

رییس مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی معارفه شد

رییس مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی معارفه شد
مراسم معارفه رییس جدید مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی با حضور جمعی از مدیران حوزه، نمایندگان بیوت مراجع و اعضای جامعه مدرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم معارفه رییس جدید مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع) پیش از ظهر امروز در سالن نشست های این مرکز در قم برگزار شد.

در این مراسم جمعی از مسؤولان و مدیران حوزه علمیه، جامعه مدرسین، نمایندگان بیوت مراجع، پژوهشگران مؤسسه دائرة المعارف و همین طور جمعی از اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم حضور داشتند.

از جمله افراد حاضر در این نشست می توان به آیات سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین و استاد درس خارج حوزه علمیه قم و حجت الاسلام والمسلمین حسن آقانظری شاهرودی عضو جامعه مدرسین اشاره کرد.

آیت الله محمود محمدی عراقی نماینده دفتر رهبر معظم انقلاب در این نشست ضمن تقدیر از فعالیت های گسترده مؤسسه دائرة المعارف اظهار داشت: اگر مقدور بود شخص رهبر معظم انقلاب در این نشست تشریف می‌ آوردند تا تحقق آرزودی دیرینه بزرگان و از جمله آرزوی قدیمی خودشان را مشاهده کنند.

وی با اشاره به این که در طول تاریخ متناسب با شرایط هر زمانی دائرة المعارف هایی در موضوعات مختلف علوم اسلامی نوشته شده است، گفت: کسی منکر این معنا نیست که کتاب جواهر یک دائرة المعارف فقه است و در ارتباط با رجال و حدیث نیز از جمله بحارالانوار کتاب هایی نوشته شده است؛ اما آن چیزی که نو و جدید است سبک جدید دایرة المعارف نویسی است که در گذشته سابقه نداشته است.

درادامه این مراسم متن پیام انتصاب حجت الاسلام والمسلمین حائری به ریاست مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع) توسط آیت الله محمدی عراقی قرائت شد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری رییس جدید مؤسسه دائرة المعارف فقه اسلامی بر مذهب اهل بیت(ع) ضمن تقدیر از رهبر معظم انقلاب در حسن اعتماد به وی، در تشریح آخرین فعالیت های این مؤسسه از تولید و انتشار 41 جلد موسوعه فقه شیعه، 11 جلد موسوعه فقه مقارن و چندین اثر دیگر خبر داد.

در بخش هایی از این مراسم کلیپ هایی از شیوه تولید موسوعه و همینطور جلسات مکرر مرحوم حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی در ارتباط با تدوین موسوعه جامعه فقه شیعه پخش شد./1330/ج

ارسال نظرات