۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۸۶۴۶
مسؤول شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

قیام ۱۵ خرداد کلید پیروزی ملت ایران در بهمن ۵۷ شد

قیام ۱۵ خرداد کلید پیروزی ملت ایران در بهمن ۵۷ شد
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: قیام خونین پانزدهم خرداد سال ۴۲ و جان‌فشانی مردم در آن زمان کلید پیروزی ملت ایران در بهمن‌ماه سال ۵۷ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد گرامیداشت قیام 15 خرداد استان، با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد و بازداشت امام خمینی (ره) توسط رژیم طاغوت، بر برگزاری شایسته مراسم این روز تأکید کرد.

وی افزود: پاسداشت و یادآوری این قیام خونین که منجر به شهادت رسیدن بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم و روحانیت عزیز شد و عزای عمومی برای آن در طی زمان‌های متوالی وظیفه‌ای همیشگی است.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: به تبیین حضرت امام در این روز بود که یک ملت ایستاد در مقابل یک قدرت ایستاد، پانزده خرداد نقطه عطفی در تاریخ کشور ما است که از همان وقت شروع به فعالیت سیاسی شد و روحانیون از همان وقت خودشان را مجهز کردند.

وی اضافه کرد: در شرایط حاضر که قدرت‌های سلطه‌طلب با اعمال تحریم و فشار اقتصادی سعی دارند که ملت ایران را به پذیرش خواسته‌های خود وادار کنند بازخوانی این قیام تاریخی که بر محوریت شعار مبارزه و مقاومت و ایستادگی در مقابل ظالمان و مستکبران عالم، شکل گرفت می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی را در ملت ایران زنده کند و بر ادامه راه تا پیروزی نهایی راسخ‌تر سازد.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: همان‌طور که آن رهبر شجاع و فرزانه فرمود: ملتی که ‌۱۵ خرداد، روز خون و ۱۷ شهریور، روز نوید پیروزی خون و جمعه سیاه، روزی که رژیم را با افتخار و پیروزی پشت سر گذاشته است، از این محاصرات اقتصادی و نظامی باک ندارد.

وی با اشاره به ماهیت دینی و اعتقادی قیام پانزده خرداد، اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد ازاین‌رو قابل تبیین و توجه است که بر مبنای التزام و علقه درونی و قلبی ملت مسلمان ایران بر اعتقادات دینی خود شکل گرفت و تحولی عظیم‌تر را در ادامه و بر مبنای همین اعتقادات شکل داد.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: خمیرمایه دینی این قیام را به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) باید در حادثه عظیم عاشورا جستجو کرد که طی سال‌های متمادی، با وجود ملت مسلمان شیعه این سرزمین عجین شده بود و درس ظلم و طاغوت ستیزی از مکتب عاشورا برایشان به میراثی ماندگار تبدیل شده بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات