۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۰۸۶۵۸

آغاز کلاس‌های درسی مدرسه امام صادق اندیمشک از تیرماه سال جاری

آغاز کلاس‌های درسی مدرسه امام صادق اندیمشک از تیرماه سال جاری
حجت الاسلام دریکوند گفت: با توجه به تعطیلی ۴ ماهه حوزه از اردیبهشت تا تیرماه کلاس‌های درسی از تیرماه برگزار می شود.
حجت الاسلام مصطفی دریکوند، معاون آموزش مدرسه امام صادق (ع) اندیمشک، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه از دوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه با توجه به پایان دروس امتحانات نیمسال دوم تحصیلی برگزار شدند، اظهار داشت: برای سال تحصیلی جدید از میان دارندگان مقطع متوسطه دوره اول تاکنون ۳۰ نفر نام نویسی کردند البته تا ۷۰ طلبه می‌توانیم پذیرش داشته باشیم.

معاون آموزش مدرسه امام صادق (ع) اندیمشک با بیان اینکه مدرسه از نخستین حوزه علمیه قرآنی در سطح شهرستان‌های استان است، عنوان داشت: طلبه‌های ورودی جدید افزون بر شرایط عمومی پذیرش در حوزه باید آشنایی مختصری با قرآن داشته باشند؛ چرا که حفظ قرآن در برنامه‌های آن‌ها گنجانده شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه طلاب ورودی جدید نظام آموزشی جدید حوزه را تجربه خواهند کرد، افزود: در نظام آموزشی جدید حوزه یک سری کتاب‌های درسی به صورت کاربردی‌تر مورد توجه قرار می‌گیرند و دروس مهارتی بیشتری در نظر گرفته شده و مباحث علوم قرآن و حدیث بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام دریکوند با بیان اینکه در نظام آموزشی جدید حوزه طلاب با قرآن و حدیث بیگانه نخواهند بود، عنوان داشت: در برخی مناطق نیاز به تبلیغات ویژه است؛ از این رو دروس اقتضایی وجود دارد که در هر منطقه با توجه به مشکلات موجود آن منطقه برگزار می‌شود تا معایب و کاستی‌ها برطرف شوند.

وی با بیان اینکه بنا بر آغاز سال تحصیلی جدید از تیرماه است، بیان داشت: با توجه به اینکه تعطیلات (از اردیبهشت تا شهریور) بسیار زیاد است قطعا فاصله طلبه با حوزه و دروس حوزوی عمیق‌تر می‌شود؛ از سوی دیگر توصیه‌های مراجع و بزرگان حوزه مبنی بر عدم تعطیلی حوزه ها و در عین حال با فراهم شدن وسایل سرمایشی مدرسه، تصمیم را بر آغاز کلاس‌های درس از تیرماه قرار دادیم./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات