۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۰۸۶۶۶
اتحادیه اروپا:

شهرک‌سازی در قدس شرقی مانعی برای صلح است

شهرک‌سازی در قدس شرقی مانعی برای صلح است
اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای انتقادی، طرح اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را غیرقانونی و مانعی در مسیر صلح خواند.

به گزارش خبرگزاری رسا، اروپا با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 805 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد.

وزارت ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته، پیشنهاد ساخت چنین واحدهای مسکونی را در منطقه قدس شرقی و خارج از مرزهای 1967 مطرح کرد.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه « با سیاست‌ شهرک‌سازی اسرائیل از جمله در منطقه قدس شرقی که طبق قانون بین‌الملل غیرقانونی است و مانعی برای صلح محسوب می‌شود،  به شدت مخالف است».

«مایا کاسیانچیچ» سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود:‌ «سیاست ساخت و توسعه شهرک در قدس شرقی، همچنان احتمال راه‌حل قابل اعتماد دو دولتی را به طوریکه قدس پایتخت آتی هر دو دولت باشد، تضعیف می‌کند. این (راه‌حل دو دولتی) تنها راه واقع‌گرایانه برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار است».

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا در حال آماده‌کردن اولین بخش از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه برای ارائه در کنفرانس اقتصادی اواخر ژوئن در بحرین است که فلسطینیان با آن مخالف هستند./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات