۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۶۰۹۰۰۳

آیت الله قبلان خواستار تشکیل شبکه امنیتی در لبنان شد

آیت الله قبلان خواستار تشکیل شبکه امنیتی در لبنان شد
رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از سیاستمداران در جهت تشکیل شبکه امنیتی لبنان دعوت کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی پیامی حمله تروریستی به نیروهای امنیتی در شهر طرابلس لبنان را محکوم کرد و بیان داشت: مردم باید در حمایت از لبنان و مقابله با تروریست با ارتش، نیروهای امنیتی و جبهه مقاومت همکاری کنند.

وی افزود: سیاستمداران باید شکبه امنیتی در جهت حمایت از لبنان در برابر خطرات موجود ایجاد و از اراضی، مردم و ثبات این کشور دفاع کنند.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از پذیرش مهمانانی که برای تبریک عید سعید فطر به دفتر او می آمدند، امتناع کرد و علت آن را نیز وضعیت نابسامان منطقه و عزا برای شهدای ارتش و نیروهای امنیتی اعلام ساخت بر این اساس در این پیام از همه مهمانان عذر خواهی کرد.

گفتنی است که روز دوشنبه یک دستگاه خودروی نیروهای امنیتی لبنان در نزدیکی مراکز دولتی این کشور در طرابلس هدف حمله با یک بمب دست‌ساز قرار گرفت و پس از آن تیراندازی شدیدی انجام شد.

یگان‌هایی از ارتش و نیروهای امنیتی لبنان بلافاصله در محل حاضر شده و اطراف ساختمانی که عامل حمله در آنجا پناه گرفته بود را محاصره کرده و در ادامه به داخل ساختمان یورش بردند اما پیش از آنکه نیروهای ارتش بتوانند او را بازداشت کنند، خود را منفجر کرد.

در این حمله تروریستی، چهار تن از نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی لبنان کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

ارسال نظرات