۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۶۰۹۰۳۲
امام جمعه موقت مشهد:

عقب نشینی آمریکا نتیجه مقاومت ملت ایران است

عقب نشینی آمریکا نتیجه مقاومت ملت ایران است
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: سال گذشته رییس جمهور آمریکا می گفت «نظام اسلامی باید برچیده شود» اما حالا می گوید «ما با نظام اسلامی کاری نداریم»؛ این نتیجه مقاومت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد مقدس عصر سه شنبه در مراسم سی امین سالگرد ارتحال امام راحل که در رواق مطهر امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تبیین جایگاه مقاومت و ایستادگی در منطق امام راحل پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه اظهار کرد: امسال سالروز ارتحال امام(ره) در شرایطی برگزار می شود که مؤمنان یک ماه عبادت در ماه مبارک رمضان را پشت سر گذاشتته اند و روز قدس را از هر سال باشکوه تر برگزار کرده و فریاد انزجار خود از استکبار و صهیونیسم را به گوش جهانیان رسانده اند.

عقب نشینی آمریکا نتیجه مقاومت ملت ایران در یک سال گذشته است

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: سال گذشته رییس جمهور آمریکا می گفت «نظام اسلامی باید برچیده شود» اما حالا می گوید «ما با نظام اسلامی کاری نداریم.» چندی پیش برای مذاکره شرط می گذاشت اما حالا شروط خود را بر می دارد. چه اتفاقی افتاده است که سال گذاشته ناوهای هواپیمابر خود را به منطقه می آورد اما امروز خبری از این ناوها نیست؟ اتفاقی که در این یک سال رخ داده، مقاومت ملت ایران بوده است.

وی افزود: آمریکا قصد اختلاف اندازی بین مردم، خسته کردن و ترساندن مردم را داشت و از تمام ابزارهای خود استفاده کرد اما به جایی نرسید. این توان مقاومت است. مقاومت دشمن را به خاک سیاه می نشاند. اگر دشمن فرعون باشد در برابر جبهه ایمانی موسی زانو می زند و اگر ترامپ باشد، در برابر ایران اسلامی زانو می زند. نتیجه مقاومت ملت ایران به زودی نمایان خواهد شد.

مقاومت در مکتب اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: امسال در شرایطی قرار داریم که مثلث شوم استکبار، صهیونیسم و مرتجعین حاشیه خلیج فارس حداکثر توان خود را برای فشار به ملت مسلمان ما به نمایش گذاشته اند. در چنین شرایطی رهبر معظم انقلاب در برابر این مثلث شوم، گزینه قطعی ملت ایران را مقاومت و ایستادگی معرفی کردند.

امام جمعه موقت مشهد مقدس خاطرنشان کرد: مقاومت یعنی ایستادگی در برابر عوامل شر آفرین و انحطاط زا و سلطه طلب؛ یعنی در برابر شیطان و عوامل نفسانی و استکبار جهانی. در مجموعه مقررات دینی و مکتب اسلام، مقاومت و ایستادگی از جایگاه خاصی برخوردار است و در کلام امیرمؤمنان(ع) به جایگاه سر برای بدن تعبیر شده و ایشان فرموده اند «همانطور که در بدن بدون سر خیزی نیست، در ایمان بدون صبر و مقاومت هم خیری وجود ندارد.»

وی یادآور شد: دومین باری که جبرییل بر پیامبر(ص) نازل شده و از طرف خداوند قیام و انذار را ابلاغ می کند، می فرماید «و لربک فاصبر» و آخرین باری هم که پس از 13 سال تحمل سختی های مکه بر پیامبر(ص) نازل شد، ضمن نازل کردن سوره هود، آیه شریفه «فاستقم کما امرت» را به ایشان ابلاغ کرد.

انقلاب اسلامی با مقاومت آغاز شد، با مقاومت ادامه یافت و با مقاومت به پیروزی رسید

وی با اشاره به مذموم بودن اعتماد به ستمگر در تعالیم اسلام و قرآن، تصریح کرد: مقاومت در تمام زوایای زندگی یک ملت ضروری است. وقتی به انقلاب اسلامی و نهضت امام(ره) نگاه می کنیم، می بینیم انقلاب در 15 خرداد با مقاومت آغاز شده، در دل زندان های رژیم ستمشاهی با مقاومت تداوم پیدا کرده و با مقاومت پیروز شد و به تمام آرزوها و اهداف خود نیز با مقاومت دست خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه گفت: روزی خدمت امام رسیدند و گفتند «اگر این نهضت را ادامه دهید، حوزه علمیه قم تعطیل خواهد شد و کسانی وجود دارند که به دادن جان راضی تر هستند تا تعطیلی حوزه علمیه قم.» امام در برابر این سخن نلرزیدند و ایستادگی کردند. روز دیگری به امام گفتند «اگر شما نهضت را ادامه دهید، مراجع و مقلدین آن ها از شما فاصله می گیرند و تنها خواهید شد» اما امام باز هم مقاومت کردند. روز دیگری به امام گفتند «شما پاسخ خون های ریخته شده در این نهضت را چه خواهید داد؟» اما امام باز هم به ایستادگی خود ادامه دادند.

مقاومت در تمام طول تاریخ حرف آخر را زده است

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که «مقاومت در تمام تاریخ حرف آخر را زده است»، افزود: آن چه بنی اسراییل را صاحب مشارق و مغارب سرزمین پر برکت کرد و وعده نیک پروردگار نسبت به آن ها را محقق کرد، به تعبیر قرآن «بما صبروا» رخ داد.

وی تصریح کرد: مردم ایران بارها در این 40 سال و سال های قبل از آن به خوبی اثر مقاومت را مشاهده کرده اند. اگر یک ملت بخواهد نمونه و الگو شود و خط شکن باشد و دیگران را به دنبال خود بکشاند، تنها با مقاومت موفق خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه مقاومت را تجلی صداقت ملت قلمداد کرد و ادامه داد: هرچه صداقت بیشتر باشد، کمک پروردگار بیشتر است. امیرمؤمنان(ع) می فرماید «وقتی خداوند صداقت ما را دید، بر دشمنان ما خواری و شکست نازل کرد.»

وی در پایان اظهار کرد: از هوشمندی های امام راحل این بود که این نهضت را با عاشورا پیوند زد و اهداف و مسیر آن را اهداف و مسیر عاشورا قرار داد. امام زمان(عج) جمله زیبایی نسبت به عاشورا دارند و خطاب به سیدالشهدا می گویند «از مقاومت تو در عاشورا فرشتگان و ملکوتیان شگفت زده شدند.»/861/پ202/ب1

ارسال نظرات