۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۰۹۰۵۸
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

عید فطر عید بازگشت انسان به فطرت خویش است + فیلم

عید فطر عید بازگشت انسان به فطرت خویش است + فیلم
حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: عید فطر، عید بازگشت انسان به فطرت، اصالت و سلامت نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید سعید خاطر نشان کرد: عید فطر، عید بازگشت انسان به فطرت، اصالت و سلامت نفس است.

وی فلسفه خواندن خطبه‌ در نماز عید فطر را توجه به استمرار تقوا و ادامه مسیر بندگی خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: با آن که ماه مبارک رمضان به پایان رسیده است  اما این راه ادامه دارد و برای اولیا الهی این شروعی است برای عبودیت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که عید فطر فرصتی برای پیوند محدد با خداوند است بیان داشت: ماه مبارک رمضان اتمام حجت خدا بر بندگان است چرا که ما در این یک ماه ثابت کردیم می‌توانیم از اعمال حرام اجتناب کرده و به واجبات بپردازیم.

وی افزود: ماه رمضان به ما ثابت کرد که می‌توان مسئله عبودیت را همیشگی کرد اما متاسفانه باید گفت عده ای مسلمان فصلی هستند یعنی تنها به ماه مبارک توجه می‌کنند در حالیکه ماه رمضان شروعی برای بی‌توجهی به هوای نفس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر توجه ویژه به اقامه نماز خاطر نشان کرد: همه مردم خصوصا جوانان عزیز باید به اقامه نماز اول وقت توجه خاصی داشته باشند چرا که نماز زمینه ساز تعالی جامعه است.

وی ضمن تشکر از مردم همدان برای حضور در راهپیمایی روز قدس تاکید کرد: حضور گسترده مردم همدان در روز قدس نشان دهنده درک بالای سیاسی و اجتماعی آنهاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) یادآور شد: آنچه امروز از اسلام باقی مانده مدیون عظمت و قیام‌های امام خمینی است که سبب عزت تشیع در جهان شد و علم توحید را در جهان برپا کرد.

وی خطاب به جوانان تصریح کرد: اگر جه امیرالمومنین (ع) در جمع ما نیستند اما هنوز صدای خطبه‌های ایشان در مسجد کوفه به گوش می‌رسد و اگر کسی گوش شنوا داشته باشد می‌تواند این صدا را درک کند لذا بنده توصیه می‌کنم جوانان نهج‌البلاغه را حتما مطالعه کنند.

امام جمعه همدان در پایان با گرامیداشت سالروز قیام 15 خرداد خاطر نشان کرد: شهدای قیام 15 خرداد آغازگر مسیر انقلاب بودند و همه ما مدیون آنها هستیم و وظیفه داریم ادامه دهنده مسیر آنها باشیم./979/پ202/ب1

تعداد بازدید : 11
هادی شاملو
ارسال نظرات