۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۰۹۲۰۸
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

اصل هشتم از مظلوم ترین اصول قانون اساسی در کشور است

اصل هشتم از مظلوم ترین اصول قانون اساسی در کشور است
رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: متأسفانه اصل هشتم قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منکر از غریب‌ترین و مظلوم‌ترین اصولی است که در نظام اسلامی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی استان، با تأکید بر اهتمام بیشتر متولیان فرهنگی به اجرایی شدن دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار کرد: نظر امام راحل این بود که ما باید وزارت خانه امربه‌معروف و نهی از منکر درست کنیم.

وی افزود: بر اساس تعالیم دینی شکل و قالب حقیقی در حکومت اسلامی این است که در این حکومت دو موضوع امر به معروف و نهی از منکر جایگاه قانونی تعریف‌شده‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: با وجود این متأسفانه اصل هشتم قانون اساسی از غریب‌ترین و مظلوم‌ترین اصولی است که در نظام اسلامی وجود دارد و همین موضوع خود عوامل و علل آسیب‌های اجتماعی مختلفی شده است.

وی با اشاره به راهکارهای اجرا شده در زمینه موضوع حجاب و عفاف، اظهار کرد: در این راستا یک راه برخورد سلبی با عوامل بدحجابی و بی‌حجابی است که با توجه به فراوانی این معضل و آسیب اجتماعی بدون شک این روش جواب نمی‌دهد.

قاضی القضات استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اینکه در مواجهه با هر بدحجابی یک پرونده قضایی ایجاد کنیم راه مقابله با بدحجابی و بی‌حجابی نیست زیرا در این صورت باید برای تعداد کثیری از خانم‌های موجود در خیابان پرونده تشکیل دهیم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل هم قانون برای این موضوع وظایف 26 دستگاه را مشخص کرده که شاید کمترین وظایفی که پیش‌بینی شده برای نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: اگرچه در یک مقطعی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی به همین منظور کارهایی انجام داده؛ اما به طور کلی رویه این نیست.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فعالیت معاونت امور ادارات و دستگاه‌های ستاد امربه‌معروف، اضافه کرد: این معاونت در راستای کاهش مشکلات و آسیب‌ها در دستگاه های اداری و اجرایی فعالیت می کند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: باید مدیران مکلف شوند حداقل محیط خود را پاک‌سازی کنند تا این موضوع اندک اندک به جامعه تسری یابد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات