۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۶۰۹۲۲۲
فردا با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی؛

همایش ملی پرچم داران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم برگزار می شود

همایش ملی پرچم داران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم برگزار می شود
فرمانده تیپ امام صادق(ع) از برگزاری همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور شخصیت های کشوری و حوزوی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین معتمد در گفت وگویی از برگزاری نخستین همایش ملی پرچمداران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری خبر داد.

وی با بیان این که این همایش یکشنبه 19 خردادماه برگزار می شود، از سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و سرلشکر صفوی مشاور و دستیار عالی نظامی فرمانده کل قوا در این مراسم خبر داد.

مشروح گفت وگوی کوتاه صورت گرفته با حجت الاسلام والمسلمین معتمد درباره جزییات همایش پرچمداران انقلاب و دفاع مقدس بدین شرح است:

در مورد کم و کیف این همایش توضیحاتی را ارائه فرمایید؟

همایش تحت عنوان همایش پرچمداران ملی انقلاب و پیشکسوتان دفاع مقدس ، انشاء الله در روز یکشنبه 19 خرداد در قم سالن همایش الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی با حضور 650 نفر از روحانیون پیشکسوت  دفاع مقدس که بیش از یک سال حضور در میدان های دفاع مقدس را داشته اند و با حضور دبیر محترم حوزه ی های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله اعرافی و با حضور دستیار عالی نظامی مقام معظم رهبری سرلشکر پاسدار سید رحیم صفوی برگزار میگردد.

با توجه به اهمیت این همایش از آذر ماه سال 97 ستادی با دبیری تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام متشکل از نهاد های حوزوی مانند مرکز مدیریت حوزه های علمیه، معاونت دانش آموختگان حوزه های علمیه،دفتر تبلیغات اسلامی حوزه،مرکز خدمات حوزه های علمیه،مرکز نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس و سایر نهاد های حوزوی تشکیل شد که ارکان اجرایی دبیر خانه این ستاد چهار کمیته از قبیل کمیته رسانه و تبلیغات ، کمیته حفاظت فیزیکی ،کمیته پشتیبانی و کمیته دعوت و مدعویین شکل گرفته است.

لطفا بفرمایید اهداف برگزاری این همایش چه بوده است؟

این همایش اهداف چندگانه ای دارد که میتوان موارد زیر را از اهم اهداف آن برشمرد.

1.حفظ ارتباط روحانیون پیشکسوت جهاد و شهادت با یکدیگر

2.حفظ و پیوند روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس

3.ارتباط و پیوند مستحکم معنوی و انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های امروز در جامعه اسلامی به ویژه طلاب جوان در حوزه علمیه

4.حفظ و استمرار ارتباط روحانیون پیشکسوت با شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

5.ثبت و ضبط و انتقال حماسه ها،رشادت ها و خاطرات روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس

6.تببین و ترسیم نقش روحانیون پیشتاز و پیشکسوت برای اقشار جامعه اسلامی

7.تبیین نقش پرچمداران انقلاب (روحانیون پیشکسوت دفاع مقدس) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و نقش آفرینی در عرصه های علمی فکری و فرهنگی جامعه اسلامی و نظام اسلام.

درپایان از همه نهاد های حوزوی که در برگزاری این همایش نهایت تلاش و اهتمام را داشته اند سپاس و تشکر داریم. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
چه عجب در حوزه به فکر پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هم افتادند
0
0