۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۶۰۹۲۷۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حفظ دستاوردهای معنوی ماه رمضان سبب بیمه سالیانه انسان می‌شود

حفظ دستاوردهای معنوی ماه رمضان سبب بیمه سالیانه انسان می‌شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید دستاوردهای معنوی ماه رمضان برای کل سال حفظ شود، گفت: حفظ این دستاوردها بیمه سالیانه انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی، اظهار کرد: حفظ دستاوردهای معنوی ماه رمضان انسان را در طول سال بیمه می‌کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان یک مکتب و یک دوره آموزش معارف دین و فراگیری اصول و سبک زندگی است، افزود: ما در ماه رمضان بسیاری از مسائل را تجربه می‌کنیم که در طول سال می‌توانیم از این تجارب استفاده کنیم؛ ازجمله سحرخیزی که از دستاوردهای زیبای ماه رمضان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: سحرخیزی صفای دل و جان آورده و انسان را به خداوند نزدیک می‌کند و ما این موهبت را در ماه رمضان کسب کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با مظاهر شهوی و شکم از دیگر دستاوردهای این ماه مبارک است، اضافه کرد: وقتی انسان از نظر شهوت و شکم 14 ساعت جلوی خود را بگیرد این قدرت اراده را پیدا می‌کند که شهوت و شکم خود را در طول سال کنترل کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه نظم و انضباط از دیگر دستاوردهای ماه رمضان است، افزود: ما یک ماه نظم را تمرین کردیم، سروقت افطار کردیم، سر وقت سحری خوردیم و سر وقت مقید بودیم که اعمال ما یک ثانیه این طرف و آن طرف نشود که همه این موارد می‌تواند درس نظم و انضباط و ساماندهی به زندگی‌های اجتماعی ما بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: انس با قرآن و افزایش تلاوت قرآن یکی دیگر از دستاوردهای ماه رمضان است که باید این دستاورد را در طول سال ادامه داده و از قرآن برای اصلاح سبک زندگی خود کمک بگیریم.

وی گفت: همچنین حس ترحم ما در ماه رمضان بیشتر شد؛ به‌گونه‌ای که به یتیمان خانواده‌های بی‌سرپرست و نیازمندان کمک بیشتری کردیم و جشن گل‌ریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گرفتیم که این مسائل باید در طول سال تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ماه رمضان زمینه‌های خوبی ایجاد می‌کند که اگر ما درس‌های ماه رمضان را یکی‌یکی بشماریم فراوان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: درمجموع اگر این دستاوردها و درس‌های ماه رمضان را حفظ کنیم بیمه سالیانه خواهیم شد و یک سال در پرتو معنویت ماه رمضان زندگی خوبی خواهیم داشت./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات