۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۰۹۹۰۵
نوشتاری از امام جمعه خمام؛

هتاکی در روز روشن!

هتاکی در روز روشن!
امام جمعه خمام در یادداشتی به ضرب و شتم یک زن آمر به معروف در شهر خمام و هتک حرمت وی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، امام جمعه خمام در یادداشتی در واکنش به ضرب و شتم یک زن آمر به معروف در شهر خمام و هتک حرمت وی، نوشت: در آستانه سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، غربتی از جنس کوچه‌های مدینه در شهر خمام رخ داده و این‌بار نیز بانویی به حمایت از ولی زمانش قیام کرد، ولی مظلومانه مورد تعرض هتاکان و هنجارشکنان قرار گرفت و تاسف بارتر اینکه همانند سال‌های دور، باز عده‌ای نظاره‌گر شده و دم نزدند، که شاید منافعشان به خطر بیفتد.

در ادامه متن این یادداشت آمده است: این روزها خبر هتک حرمت و خاکی شدن چادر مادری که با لسانی مودبانه آمر به معروف و ناهی از منکر بوده، سینه به سینه در شهر خمام نقل می‌شود و قلب‌ها را جریحه‌دار می‌کند. جراحتی از جنس روضه‌های فاطمیه و عصر عاشورا، آن‌هم در قرن ۲۱، در شهری که ۱۷۲ جوانش به خاک و خون افتاده‌اند تا چادری از سر نیفتد و جراحت قلب غیرتمندان وقتی عمیق‌تر می‌شود که جزییات ماجرا حاکی‌است که این صحنه دلخراش در جلوی چشمان پسر نوجوانش اتفاق افتاده است. نوجوانی که یک تنه و علیرغم مشاهده رهگذران به دفاع از مادر برخواسته بود و مردانه از شرافت و چادر مادر حفاظت می‌کرد.

حجت‌الاسلام حامد اسدالله‌زاده، ادامه داد: کجایند آنهایی که روسری‌ها را بر سر دار می‌کردند و دم از حقوق زنان می‌زدند؟ آیا فقط زنانی که بوق رسوایی به دست گرفته‌اند مستحق حمایت‌اند؟ هشتگ‌های حمایتی سلبریتی‌های نان به نرخ روز خور که این روزها خفه خون گرفته‌اند، کجاست؟ کجایند مسوولینی که نه عرضه مدیریت اقتصاد را دارند و نه عرضه مدیریت فرهنگ؟ کجایند مردان با مرام و لوتی مسلکی که ناموس دیگری را ناموس خود می‌دانستند و حاضر بودند جان پای ناموس دهند؟ آیا واقعاً در این شهر غیرتمندی برای دفاع از مظلومیت مادری که چادرش خاکی شده است وجود ندارد؟

در بخش پایانی این یادداشت، نوشته شده است: اگر دادستان و نیروی انتظامی خمام نخواهد در این‌گونه ظلم‌ها ورود کند، پس دیگر فلسفه وجودی این مسوولیت کجاست؟ مدعی‌العمومی که قانوناً حافظ منافع عمومی است، چگونه و با چه حکمی می‌خواهد جریحه‌دار شدن قلب هزاران مردم غیرتمند را جبران کند؟ و همه این سوالات یعنی نگذارید روضه فاطمیه تکرار شود…

گفتنی‌است، امام جمعه خمام چندی‌پیش در نماز جمعه این‌شهر از نبود حتی یک تابلو در محیط شهری برای رعایت حجاب و پوشش گلایه نموده و بر لزوم برخورد قاطع نیروی انتظامی و سپاه پاسداران با افرادی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند، تاکید کرده بود./829/د101/س

منبع: خمام نیوز

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صاد مثل صبر
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
واقعااااااا....
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
درباره موضوع معضلات روز مانند حاشیه نشینی، فقر، بیکاری جوانها و فساد و اعتیاد مطالب تحلیلی و علمی و نقدهای عالمانه بیشتری در سایت منتشر نمایید.
1
0
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
بازم غیرت به جوش اومده این امام جمعه. مسئولین بی غیرت که از جنس سه لیتری های عیاش اند. فقط در مقابل اتفاقات درون اروپا واکنش نشون میدن.
0
0