۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۹۹۰۹
از سوی مرکز مشاوره حیات طیبه اهواز؛

کارگاه‌های آمادگی پیش از ازدواج و خانواده موفق برگزار می‌شود

کارگاه‌های آمادگی پیش از ازدواج و خانواده موفق برگزار می‌شود
حجت الاسلام داوودی گفت: کارگاه‌های آمادگی پیش از ازدواج و خانواده موفق ویژه طلاب مجرد و متأهل از سوی مرکز مشاوره حیات طیبه اهواز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مجید داوودی، مسؤول امور مشاوره معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری کارگاه مدیریت خانواده تحت عنوان خانواده موفق خبر داد و گفت: این کارگاه در ۶ محور با موضوعیت شناخت تفاوت‌های روحی زن و مرد و نقش آن در آرامش زوجین، بررسی نیاز اصلی زن و مرد در زندگی مشترک، مهارت حل مسأله و حل تعارض، مهارت‌های کلامی زوجین، مدیریت روابط با بستگان و خانواده همسر، مهارت کنترل خشم و استرس در خانه برگزار می‌شود.

مسؤول امور مشاوره حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه کارگاه مدیریت خانواده برای طلاب متأهل برگزار می‌شود، بیان داشت: این دوره با حضور حجت الاسلام حصاری از استان قم در دفتر تبلیغات اسلامی و پذیرش ۲۰ نفر برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای نام نویسی با شماره ۰۹۱۶۷۲۶۹۱۴۵ تماس داشته باشند.

حجت الاسلام داوودی همچنین به برگزاری کارگاه آمادگی‌های پیش از ازدواج اشاره کرد و افزود: این کارگاه ویژه طلاب جوان و با محوریت آمادگی ها، کارکرد‌ها و مراحل ازدواج و جلسه خواستگاری است که پس از تکمیل پذیرش (۲۰ نفر) در اسرع وقت برگزار می‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۶۷۲۶۹۱۴۵ تماس داشته باشند.

وی اهمیت آموزش قبل از ازدواج، برخی دلائل نادرست برای ازدواج، آمادگی‌های مادی و معنوی لازم برای دختر خانم و آقا پسر، شناخت معیار‌های اصلی انتخاب همسر، شیوه تشخیص معیارها، افراد نامناسب برای ازدواج، جلسه خواستگاری، روش‌ها و موضوعات گفتگو، را اهم محور‌های بحث در کارگاه آمادگی‌های پیش از ازدواج برشمرد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه دوره‌ها در دفتر تبیلغات اسلامی برگزار می‌شوند، تصریح کرد: طلاب از ظرفیت مرکز مشاوره حیات طیبه به ویژه در زمینه استعدادسنجی و پیش از ازدواج بهره ببرند تا از مشاوره‌ها در زمینه شکوفایی استعداد در زمینه‌های مختلف و انتخاب همسر و شرایط تشکیل خانواده استفاده کنند./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
..من هم کارمند نفت هستم مچکرم
0
0