۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۹۹۱۰
امام جمعه بجنورد:

انقلاب اسلامی قرآن را به متن جامعه و زندگی مردم ایران آورد

انقلاب اسلامی قرآن را به متن جامعه و زندگی مردم ایران آورد
امام جمعه بجنورد گفت: پیش از انقلاب قرآن تنها برای مرده‌ها قرائت می‌شد؛ اما انقلاب اسلامی قرآن را از قبرستان‌ها به متن جامعه و زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان قرآنی، با اشاره به اهمیت و فضیلت در محضر قرآن بودن و انس با این کتاب آسمانی، اظهار کرد: در محضر قرآن و عترت بودن یعنی عیار فضیلت‌ها را بالا بردن که این مهم باید مورد توجه همه ما باشد.

وی با تأکید بر انجام فعالیت‌های فرهنگی با محوریت قرآن، افزود: شاید برخی از کارهای فرهنگی در کوتاه‌مدت محسوس نباشد اما در درازمدت بر جامعه تحت تأثیر می‌گذارد؛ ازاین‌رو نباید ناامید شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب عیار معنویت و دین‌خواهی در جامعه به‌شدت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: در دوران رژیم ستم‌شاهی در کشور ما قرآن، نماز جماعت، دعای کمیل و ... در بسیاری از اماکن اصلاً معنا نداشت اما امروز عیار و فضیلت و معنویت به برکت انقلاب در جامعه بالا آمده است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: این‌ها همه از برکات و دستاوردهای زیبای انقلاب است که باید آن را گسترده‌تر کنیم.

وی افزود: واقعیت این است که پیش از انقلاب قرآن را تنها برای مرده‌ها می‌خواندیم در حالی که قرآن برای زنده‌ها است و انقلاب اسلامی قرآن را از قبرستان‌ها به متن جامعه و زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ما آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به جایگاه قرآن در شئون مختلف نظام اسلامی، اظهار کرد: هر بند قانون اساسی چند آیه قرآن دارد و قانون اساسی ما با آیات قرآن و روایات عجین شده است؛ به‌گونه‌ای که باید گفت قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران معجونی از قرآن و عترت است.

وی با تأکید بر اینکه باید مراکز علمی و آموزشی ما وارد میدان‌های زیبای قرآن‌شناسی، تجوید، تلاوت و حفظ شوند، گفت: قبل از انقلاب عربستانی‌ها به ما ایراد می‌گرفتند که حافظ و قاری قرآن ندارید؛ اما امروز شرایط کاملاً تغییر یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین افزود: به برکت انقلاب و نظام اسلامی امروز انس با قرآن در جامعه ما بسیار بالا است و برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن در بالاترین سطح واقعیت‌هایی است که نمی‌توان آن‌ها را کتمان کرد؛ از این رو باید قدردان نعمت انقلاب و نظام اسلامی باشیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات