۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۰۸۱۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

دشمن از طریق زنان و جوانان به دنبال تاثیرگذاری بر روی جامعه است

دشمن از طریق زنان و جوانان به دنبال تاثیرگذاری بر روی جامعه است
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: دشمن از طریق زنان و جوانان به دنبال تاثیرگذاری بر روی جامعه است و کسی که تاثیرگذاری بیشتری روی این قشر داشته باشد پیروز این میدان است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور در دیدار با مدیر مرکز تخصصی نماز که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد بیان کرد: اقامه نماز و تلاش در این عرصه علامت مسلمانی ما بوده و وظیفه همه ما اهتمام به این عرصه است.

وی با بیان اینکه اگر حوزه علمیه خواهران در زمینه نماز و ترویج آن کاری انجام ندهد در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است، به برگزاری طرح بیان در حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت افزود: باید در 22 استان باقی مانده که دوره‌های طرح بیان برگزار نشده رایزنی کرده و این برنامه‌ را معرفی کنیم تا با تأمین منابع و بودجه لازم نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به راهبرد مدرسه‌محوری و تمرکز بودجه حوزه‌های علمیه خواهران به مدارس اظهار کرد: پیش از این تمام تصمیم‌گیری‌ها پیرامون بودجه‌ حوزه‌های علمیه خواهران در مرکز و ستاد تصمیم‌گیری می‌شد اما ما این روش را تغیر دادیم و در شیوه کنونی مدارس برای برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های خود تقاضا ارائه کرده و مرکز مدیریت نسبت به تأمین بودجه آن اقدام می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر خالص‌سازی بخش آموزش خواهران طرح بیان خاطرنشان کرد: فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه نماز باید درونی باشد، یعنی مرکز تخصصی نماز برخی از خواهران طلبه را به‌عنوان استاد آموزش دهد و سپس بخش آموزش این طرح در حوزه‌های علمیه خواهران به آن‌ها واگذار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با اشاره به اهمیت زنانه‌سازی حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: تمام استادان، مدیران و کارکنان مدارس سطح دو حوزه‌های علمیه خواهران کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و در سطوح دیگر نیز تمام تلاش خود را برای زنانه‌سازی مدارس انجام می‌دهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران دارای بانوان و خواهران طلبه تأثیرگذار و تحصیل‌کرده‌‌ای است که سطح علمی بالایی دارند عنوان کرد: پیشنهاد بنده به مرکز تخصصی نماز راه‌اندازی بخش ویژه خواهران در در بخش مرکزی ستاد اقامه نماز است چراکه با این کار می‌توانید از نگاه و حساسیت زنانه در عرصه ترویج نماز استفاده کنید تا تأثیرگذاری فعالیت‌های شما در میان بانوان افزایش یابد.

وی ابراز کرد: در حوزه‌های علمیه نهادهای فرهنگی زیادی داریم که تقریبا بیشتر آن‌ها مردانه اداره شده و کمتر به زنان توجه می‌شود در حالی که باید از نگاه زنانه و حساسیت زنانه برای تأثیرگذاری بیشتر در قشر بانوان استفاده کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: متأسفانه گاهی در ترجمه متون دینی و قرآن کریم نیز به اشتباه نسبت به زنان توجه کمتری شده و از تعابیر مردانه استفاده می‌شود، در حالی که با توجه به روایات این تعابیر قرآنی شامل مردان و زنان می‌شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور افزود: دشمنان از طریق زنان و جوانان به دنبال تاثیرگذاری بر روی جامعه هستند و کسی که بتواند تاثیرگذاری بیشتری روی جوانان و زنان داشته باشد پیروز این میدان است، امام خمینی(ره) نیز در انقلاب اسلامی به نقش ویژه بانوان واقف بوده و فرموده بودند که من به وسیله زنان شاه را از کشور بیرون کردم.

در ادامه این دیدار خانم معصومه ظهیری معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران کشور بیان کرد: بر اساس تفاهم‌نامه برگزاری طرح بیان که میان حوزه‌های علمیه خواهران و مرکز تخصصی نماز منعقد شد باید ۵ هزار نفر از طلاب خواهر در عرصه نماز آموزش ببینند که تا کنون ۴ هزار نفر آموزش دیده‌اند و دوره‌های تکمیلی این طرح نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات