۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۱۱۰۸۸

آثار جدید آیت الله ممدوحی در خبرگزاری رسا رونمایی شد

آثار جدید آیت الله ممدوحی در خبرگزاری رسا رونمایی شد
مراسم رونمایی کتاب ترجمه و شرح نهج البلاغه با عنوان آیین خرد و عرفان و کتاب شناخت و شهود از آثار جدید آیت الله ممدوحی در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب های ترجمه و شرح نهج البلاغه با نام آیین خرد و عرفان و کتاب شناخت و شهود ترجمه و شرح صحیفه سجادیه تألیف آیت الله حسن ممدوحی از اساتید درس اخلاق و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور پژوهشگران و اصحاب رسانه در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد.

در این مراسم با حضور آیت الله ممدوحی و حجت الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا از جدیدترین آثار این استاد برجسته حوزه علمیه قم رونمایی شد.

آیت الله ممدوحی پس از رونمایی از کتاب های شرح نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با اشاره به پیشینه تألیف کتاب شرح نهج البلاغه گفت: در چند سال گذشته عده ای به بنده مراجعه کرده و بیان کردند که نیازمندشرح نهج البلاغه ای هستند که در عین محتوای بالا از زبان ساده ای برخوردار باشد.

وی ادامه داد: بنده به آنها گفتم نهج البلاغه ای بیاورید که یک سمت آن نوشته و سمت دیگر آن سفید باشد که پس از چندین هفته چنین کتابی را آوردند اما دیگر از آنها خبری نشد و چندین سال در مورد آنها پرس و جو کردیم اما هیچ نهاد یا فردی آنها را نمی شناخت که در نهایت تصمیم گرفتم شخصا آن کار را آغاز کنم و امروز که ترجمه و شرح نهج البلاغه به اتمام رسیده است باز هم نام و نشانی از آن افراد نیست اما باعث شدند که بنده این کتاب را تدوین کنم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در زمینه ویژگی های کتاب ترجمه و شرح نهج البلاغه گفت: در تدوین این کتاب از هیچ کتاب یا فرد دیگری تقلید نشده است به عبارت دیگر کتاب نویسی صورت نگرفته تا تعداد صفحات زیاد شود بلکه تمام مباحث عمیق است و اگر از فردی نقل شده مربوط به اساتید است.

وی ادامه داد: کتاب شرح و ترجمه نهج البلاغه به گونه ای است که اگر به هر صفحه آن مراجعه کنید به مطلب جدیدی دست پیدا خواهید کرد و هیچ مطلب تکراری در آن یافت نخواهد شد؛ همچنین تلاش شده است به سخنانی از امام علی(ع) که دارای نکته هستند پرداخته شود و از کنار سخنان عادی عبور کرده ایم.

آیت الله ممدوحی در ادامه به جریان تدوین کتاب شرح صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب در رادیو شرح صحیفه سجادیه را مطرح می کردم که پس از انقلاب تعطیل شد اما تصمیم گرفتم مطالبی را که بیان نکرده ام در دفتری جمع آوری کنم که به سیزده دفتر رسید.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم افزود: در شرح صحیفه سجادیه و همچنین ترجمه و شرح نهج البلاعه گاهی یک ساعت در زمینه یک ترجمه جست و جو داشته ام تا به ترجمه منطبق با مراد امام(ع) دست پیدا کنم به گونه ای که بیش از سه هزار لغت در کتاب شرح صحیفه سجادیه ترجمه شده که این نیز از عنایت امام سجاد(ع) است.

وی در پایان با اعلام خبر تدوین تفسیر قرآن کریم گفت: در این تفسیر تمام قواعد عقلی، کلامی و فلسفه آورده شده است./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
مصطفی رستمی
ارسال نظرات