۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۱۱۳۳۸
ویژه مقطع عمومی؛

کارگاه فنون و روش مصاحبه حوزه‌ علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری برگزار شد

کارگاه فنون و روش مصاحبه حوزه‌ علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کارگاه فنون و روش مصاحبه ویژه مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در قالب یک دوره آموزشی و فشرده برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، کارگاه فنون و روش مصاحبه ویژه مقطع عمومی حوزه‌های علمیه خواهران استان، از صبح امروز در قالب یک دوره آموزشی و فشرده برگزار و تا عصر امروز نیز ادامه خواهد داشت.

در این کارگاه یک روزه که با حضور ۴۰ نفر از مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه خواهران استان برگزار شد، حجت الاسلام ولی الله هاشم پور از اساتید این فن به تشریح باید‌ها و نباید‌های بحث مصاحبه پرداخت.

وی با تبیین نقش و جایگاه مصاحبه در فرآیند پذیرش خاطرنشان کرد: شواهد نشان می‌دهد کاربرد مؤثر مصاحبه برای قضاوت در مورد درک و فهم، تجزیه و تحلیل، گستره تفکر و معلومات، علایق و سطح انگیزش و هوش عاطفی داوطلب یکی از کلیدی‌ترین ابزار است.

حجت الاسلام هاشم پور با تأکید بر اینکه شناخت ویژگی‌های فرد در قالب یک گفتگوی هدایت شده و هدفمند را مصاحبه گویند، ادامه داد: انگیزه‌های ورود به حوزه یا الهی است یا غیرالهی و یا ترکیبی از هر دو که باید مورد توجه جدی مصاحبه کننده قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از باید‌ها و نباید‌های انجام مصاحبه تصریح کرد: در انجام مصاحبه نباید سلیقه‌ای عمل کنیم؛ باید مثبت اندیش باشیم و سؤوالاتمان هدفمند باشد.

مدیرکل آموزش جامعه المصطفی با بیان اینکه در بحث مصاحبه استاندارد‌های محیط و اتاق مصاحبه دارای اهمیت ویژه‌ای است که در برخی موارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد، گفت: فضای مصاحبه باید به گونه‌ای ترتیب داده شود که مصاحبه شونده توانایی‌های خود را بروز دهد و آرامش روانی بر او حاکم باشد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هدف کلی مصاحبه در حوزه علمیه برای آن است که پیش بینی کنیم آیا داوطلب پس از گذراندن دوره آموزشی خود می‌تواند اهداف و رسالت‌های مرکز آموزشی مورد نظر را تأمین کند یا نه؟ خاطرنشان کرد: در مجموع ویژگی‌های مصاحبه گر به دو دسته ذاتی و اکتسابی تقسیم می‌شوند؛ ویژگی‌های اکتسابی مصاحبه گر برای انجام مصاحبه موفق متشکل از یک دسته شناخت ها، مهارت‌ها و انگیزش‌ها است.

گفتنی است در پایان این کارگاه نیز حجت الاسلام رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان در جمع شرکت کنندگان سخنرانی خواهد کرد./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات