۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۱۱۳۸۸

چند خبر کوتاه از نشست سالیانه مدیران مراکز صداوسیما در مشهد

چند خبر کوتاه از نشست سالیانه مدیران مراکز صداوسیما در مشهد
تشریح برنامه های رسانه ملی در زمینه مناسبت های معرفتی و سیاسی در سال 98 و ارائه گزارش فعالیت های این سازمان، اخبار کوتاه نشست سالیانه صداوسیما در مشهد را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست سالیانه مدیران مراکز صدا و سیمای کشور با حضور جمعی از مدیران و اصحاب رسانه  ملی به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد.

تابلو نظام اسلامی در دست سازمان صداوسیما است

آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و سخنران ویژه این نشست در بیاناتی صداوسیما را دارای مسؤولیتی خطیر و بی نظیر در بین تمام دستگاه های کشور دانست و اظهار کرد: رسانه ملی یکی از مهم ترین وظایف را در بین دستگاه های اجرایی کشور دارد چرا که تابلو نظام اسلامی در دست این سازمان قرار گرفته است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: گفتار مسؤولان ما، مصاحبه ها و اظهارات کسانی که کارگزار نظام هستند، حرکات اجتماعی ما و موقعیت های فرهنگی مردم، معیارها و مؤلفه های موازنه و محاسبه ای در چشم انداز انقلاب است.

وی عملکرد رسانه ملی را دغدغه علمای بلاد قلمداد کرد و افزود: هرچه ارزش های انقلاب بیشتر جلوه کند، دشمنان ما بیشتر به سوی نابودی کشانده خواهند شد و این کار رسانه ملی است که تابلو را جوری بالا ببرد که در نتیجه تماشای آن، مردم دنیا به این اصل برسند که  انقلاب رو به پیشرفت است.

ترویج فرهنگ مقاومت مأموریت اصلی رسانه ملی است

عبدالعلی علی عسگری؛ رییس رسانه ملی سخنران دیگر این نشست بود که طی سخنانی با اشاره به جایگاه فرهنگ مقاومت در سیاست گذاری های سازمان متبوع خود، اظهار کرد: پیگیری فرهنگ مقاومت و گسترش آن در زمره جدی ترین سیاست های رسانه ملی است و ما خواهیم توانست در جنگ اراده ها پیروز و موفق باشیم.

وی ضمن تشکر از عملکرد اصحاب رسانه ملی در مراکز استان ها، گفت:آمریکایی ها برنامه هایی برای برهم زدن سیاست های نظام اسلامی داشتند که رسانه ملی با نقش مهم و تأثیر گذار خود توانست در شکست این برنامه ها مؤثر واقع شود.

رییس رسانه ملی با اشاره به انهدام پهباد پیشرفته آمریکایی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷آمریکایی ها با شکست در توطئه های خود فشار را بر نظام اسلامی مخصوصا در اقتصاد بیشتر و تهاجمات را افزایش دادند و سخت ترین تحریم ها را علیه ایران پیاده کردند اما تلاش های آن ها به نتیجه ای که می خواستند، نرسید.

علی عسکری تصریح کرد: رسانه های استانی  به خاطر ارتباط نزدیک با مردم نقش بسیار مهمی در ترویج فرهنگ مقاومت دارند.

وی در پایان با بیان این که مردم باید حضوری پرنگ و با شکوه در انتخابات پیش رو داشته باشند، گفت: مدیران مراکز با فعالیت بیشتر در زمینه انتخابات تلاش خود را در معرفی و نقش مهم مجلس افزایش دهند تا شاهد برگزاری انتخاباتی با شکوه باشیم.

رویکرد صداوسیما دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات است

علی دارابی؛ معاون امور استان های سازمان صداوسیما در این نشست اظهار کرد: امسال شعار همایش ما مرتبط با بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب و تبیین نقش شبکه های استانی تعیین شده است.

وی افزود: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ۱۵۰ شبکه رادیو تلویزیونی دارد که به بیش از ۳۵ زبان فراملی برنامه تولید و پخش می کنند که از این تعداد ۸۰ شبکه رادیو تلویزیونی در استان ها مستقر هستند و سرمایه بزرگی برای برنامه ریزی و همفکری به شمار می آیند.

دارابی با اشاره به تلاش این سازمان برای کمک به تحقق شعار سال، افزود: ستادی در سازمان و در معاونت استان ها تشکیل شده که برای این موضوع برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، افزود: هدف اصلی مشارکت گسترده و حضور حداکثری مردم در انتخابات است که برنامه ریزی هایی در همین راستا انجام شده است.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: سال ۹۸  در معاونت استان ها سال تولید گسترده مستندهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که با توجه به اولویت بندی های مدنظر، تولید خواهد شد.

مراکز استانی صداوسیما از موازی کاری پرهیز خواهند کرد

مدیرکل مرکز صدا وسیمای خراسان رضوی در این نشست اظهار کرد: در این همایش راهبردها و سیاست های برنامه سازی شبکه های استانی تدوین می شود.

محسن نصرپور خاطرنشان کرد: آن چیزی که لازم به ذکر است توضیح برنامه ریزی های معارفی رسانه ملی است که در مراکز استان ها در قالب برنامه های مناسبتی از جمله ماه های محرم، رمضان و صفر انجام می شود. امسال برای نخستین بار با همکاری و تعامل شبکه های استانی رویکردهای اساسی در برنامه ریزی های معارفی مدنظر قرار خواهد گرفت.

مدیرکل مرکز صداوسیمای خراسان رضوی افزود: از برنامه های مهمی که باید به آن توجه داشت، هم افزایی شبکه های استانی با یکدیگر و شبکه های سراسری و پرهیز از موازی کاری ها در عملکرد است.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی در پایان گزارش خود از فعالیت های این مرکز، گفت: امسال با تبلیغات گسترده ای که از طریق برنامه های تلویزیونی داشتیم، علیرغم تهدیدها و تحریم های آمریکا، شاهد حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس بودیم./861/ت303/ب1

ارسال نظرات