۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۵۸۴
امام جمعه بجنورد:

گلزار شهدا مرکز ثبت سند انقلاب است

گلزار شهدا مرکز ثبت سند انقلاب است
امام جمعه بجنورد گفت: گلزار شهدای ما محل ثبت انقلاب است؛ زیرا امنیت و عزت امروز ملت را شهدا با خون خود در عالم به ثبت رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی، از شهدای هفتم تیر 1360، با اشاره به آیه «وَکأَینْ مِنْ نَبِی قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیونَ کثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکانُوا وَاللَّهُ یحِبُّ الصَّابِرِینَ»، اظهار کرد: ربیون در حکمت توحید رنگ اخلاص و ایثار به خود گرفتند و عشق به خدا آن‌ها را از تعلقات دنیا رهانید.

وی افزود: این افراد در طول تاریخ در معیت اولیا و پیامبران بدون احساس سستی در اراده و ضعف جسمی و بدون تن دادن به ذلت الهی شدند که شهدای ما هم از این جنس هستند.

امام جمعه بجنورد گفت: مقام عندیت مقامی ویژه است که مخصوص شهدا است، کما اینکه نظر کردن به وجه الله مخصوص شهدا بوده و یکی از تعابیر آن ولی خدا است؛ یعنی قبل از هجرت از این عالم موفق به ملاقات با حجت خدا می‌شود که این مقامات حاکی از بلندی مرتبه شهدا در نزد خدای تبارک و تعالی است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: گلزار شهدای ما محل ثبت انقلاب است؛ زیرا امنیت و عزت امروز ملت را شهدا با خون خود در عالم به ثبت رساندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به آیات قرآن که می‌فرماید: «اولئک حزب الله»، حزب الله وصل به ولایت است؛ چراکه به خاطر خدا جان فدای دین و دیانت شدند و به همین دلیل تحت حمایت و عنایت خدای تبارک و تعالی هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در این مراسم با برشمردن و توضیح آیاتی از قرآن، برای شهدا هفت‌سینی گفتمانی مطرح کرد و افزود: هفت‌سین شهدا عبارت است از ساعیان پای کار ارزش‌ها، سروهای ماندگار جبهه حق، سفیران آزادگی در روزگار، سرداران کارزار جهاد، سرعت گیرندگان در خیرات و...

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شهید صادقی افتخار هم مباحثگی با رهبر معظم انقلاب را داشت و رهبری عزیز ایشان را آیت استعداد دانستند.

وی خاطرنشان کرد: باید جوانان ما از این شهید الگو گرفته و در انتخاب دوست به‌گونه‌ای همت کرده و سلیقه به خرج بدهند که در دنیا و آخرت مصاحبت و هم‌نشینی با آن‌ها برای ایشان موجب خیر و برکت باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات