۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۱۱۷۱۳
حجت الاسلام سبحانی خبر داد؛

پذیرش ۲۰ طلبه در حوزه علمیه کوهدشت

پذیرش ۲۰ طلبه در حوزه علمیه کوهدشت
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت گفت: به مناسبت سال تحصیلی جدید ۲۰ طلبه نو ورود جذب حوزه علمیه برادران کوهدشت می‌شود.

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به حذف آزمون ورودی حوزه در استان های سیل زده از جمله استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: پذیرش طلاب جدیدالورود بر مبنای کیفیت محوری است.

وی با اشاره به برگزاری دوره مصاحبه ورودی در مدارس علمیه خاطرنشان کرد: پس از پایان این دوره و تحقیق میدانی طلابی که از نظر توانایی و اخلاق و استعداد شناسایی می شوند برای دوره های تهذیبی معرفی خواهند شد.

حجت الاسلام سبحانی ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه برادران کوهدشت را 20 نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس استعداد و توانایی داوطلبان این آمار ممکن است افزایش و یا کاهش یابد و ملاک پذیرش ما فقط کیفیت است.

وی اظهار داشت: با جذب افراد و جوانان توانمند، با اخلاق و با استعداد در حوزه تلاش می کنیم این استعدادها را شناسایی و شکوفا سازیم و در ارتقای کیفی نیروهای حوزه فعالیت داشته باشیم.

تحصیل بیش از 160 طلبه در باقرالعلوم کوهدشت

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت یادآور شد: هم اکنون بیش از 160 طلبه در این مدرسه علمیه از پایه یک تا 9 مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند.

وی خاطرنشان کرد: پس از پایان مصاحبه پذیرفته شدگان در دوره تهذیبی میثاق طلبگی شرکت می کنند و پس از پایان دوره دوره 20 روزه اختبار را می گذرانند.

حجت الاسلام سبحانی هدف از برگزاری این دوره های آموزشی و اخلاقی را آشنایی طلاب نو ورود با فضای حوزه و آمادگی این افراد برای ورود به حوزه و تحصیل عنوان کرد./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات