۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۸۶۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

حضور روحانیت در کنار نسل جوان، سدی در برابر آسیب های فرهنگی

حضور روحانیت در کنار نسل جوان، سدی در برابر آسیب های فرهنگی
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: حوزه یک ظرفیت عظیم دینی و علمی است که متأسفانه کمتر از توان آن در جامعه استفاده می‌شود.
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت پر کردن اوقات فراغت نسل جوان در فصل تابستان، بر ضرورت بهره گیری از توان علمی و تبلیغ طلاب جوان در این طرح‌های تابستانه تأکید کرد و با بیان این که روحانیت به دلیل نفوذ کلامی که در جامعه دارد بهترین قشر برای تعامل و ارتباط با نسل جوان جامعه است، افزود: حضور روحانیت در کنار جوانان، بسیاری از آسیب‌ها و خطر‌های احتمالی را به حداقل خواهد رساند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضور روحانیت در هر طرح و برنامه‌ای آثار و برکات بسیار مهمی را برای جامعه در پی داشته است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید بیش از پیش از توان و ظرفیت علمی و تبلیغی طلاب جوان بهره گیرند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که این سازمان بر اهمیت حضور روحانیت در برنامه‌های فرهنگی و دینی تأکید دارد، تصریح کرد: در همین راستا از توان و ظرفیت بالای مبلغان بومی و غیر بومی در اکثر برنامه‌های فرهنگی و دینی استفاده می‌کند.
 
حجت الاسلام شکریان، یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان را اعزام مبلغ در مناسبت‌ها به مناطق مختلف استان عنوان کرد و گفت: در همین راستا تلاش ما بر بهره گیری از توان و ظرفیت طلاب جوان و علاقه‌مند به تبلیغ و بیان احکام اسلامی برای جامعه است.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما در معرض آسیب‌های خطرناک فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است، تصریح کرد: تنها قشری که می‌تواند نسل جوان از این خطرات و آسیب‌ها دور نگه دارند روحانیت با بصیرت و انقلابی است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز فارغ التحصیلان حوزه ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی برای تقویت برنامه‌های دینی و فرهنگی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: مشارکت این قشر اثرگذار جامعه در برنامه‌های فرهنگی باید جزء اولویت‌های مسؤولان قرار گیرد.
 
حجت الاسلام شکریان با بیان این که نسل جوان جامعه نباید تعطیلات تابستان را به بطالت بگذرانند، بیان داشت: این وظیفه نهاد‌های فرهنگی و دینی است تا با مشارکت یکدیگر بستر‌های اجرای برنامه‌های فرهنگی با مشارکت طلاب و روحانیان را فراهم کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حوزه یک ظرفیت عظیم دینی و علمی است که متأسفانه کمتر از توان آن در جامعه استفاده می‌شود، تصریح کرد: باید از توان و ظرفیت حوزویان به عنوان صاحب نظران علمی و دینی کشور در همه برنامه‌های فرهنگی بیشتر بهره گرفته شود./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات