۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۱۸۷۸
مدیر حوزه علمیه لرستان:

شرکت ۱۳۰ طلبه نوورود در دوره میثاق طلبگی

شرکت ۱۳۰ طلبه نوورود در دوره میثاق طلبگی
مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: ۱۳۰ طلبه نو ورود پس از شرکت در مصاحبه ورودی دوره میثاق طلبگی را در مدرسه علمیه الیگودرز می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری دوه میثاق طلبگی خبر داد و گفت: این دوره ویژه داوطلبانی است که در مصاحبه ورودی حوزه امتیاز لازم را کسب می کنند.

وی افزود: دوره میثاق طلبگی به میزبانی مدرسه علمیه الیگودرز برگزار می شود و افرادی که در دوره مصاحبه شرکت کرده و امتیاز لازم را کسب کرده اند دوره تهذیبی را می گذرانند تا با بایسته های اخلاقی یک طلبه در حوزه آشنا شوند.

حجت الاسلام میناپور یادآور شد: با توجه به حذف آزمون ورودی در استان های سیل زده، معیار سنجش و پذیرش داوطلبان ورود به حوزه مصاحبه ورودی و تحقیق میدانی قرار گرفت و دوره مصاحبه نیز در همه مدارس علمیه به صورت جداگانه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دوره تهذیبی با عنوان میثاق طلبگی با حضور همه داوطلبان ورود به مدارس علمیه استان لرستان به میزبانی مدرسه علمیه برادران الیگودرز برگزار می شود و پس از آن دوره آموزشی اختبار نیز برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه لرستان 25 تیرماه جاری را آغاز مرحله برگزاری دوره تهذیبی میثاق طلبگی عنوان کرد.

حجت الاسلام میناپور بیان داشت: در دوره میثاق طلبگی که با هدف ارتقای سطح اخلاقی و معنوی طلاب نو ورود برگزار می شود، 130 نفر از جوانان لرستان شرکت می کنند.

وی به بازدیدهای دوره‌ای از مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: این بازدیدها با هدف تقویت نقاط قوت و ضعف مدارس در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صورت می گیرد.

حجت الاسلام میناپور یادآور شد: در این دیدارها مدیران و کادر مدارس به تشریح عملکردهای خود در حوزه‌های آموزشی، تهذیبی و پژوهشی می پردازند./9451/پ210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات