۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۱۱۸۹۲
مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد؛

برگزاری جشن زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه از کشور

برگزاری جشن زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه از کشور
مختاری گفت: جشن زیر سایه خورشید در دو هزار نقطه از کشور و ۷ کشور خارجی میزبان عاشقان و دلدادگان به امام هشتم (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مجتبی مختاری، مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی امروز در نشست خبری از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید در 2 هزار نقطه از کشور و 7 کشور خارجی خبر داد و گفت: امسال برای دوازدهمین سال پیاپی 71 کاروان زیر سایه خورشید به دو هزار نقطه از کشور اعزام می شوند.

مختاری ابراز کرد: این طرح در ایام دهه کرامت سال 1378 با 8 کاوران و 8 شهر کار خود را آغاز کرده است و تاکنون به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و شبکه جوانان رضوی با حضور در همه شهرستان های کشور در 27 کشور دنیا نیز حضور داشته است.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: تعداد اعضای کاوران زیر سایه خورشید 200 نفر است که در قالب مدیر کاروان و خدمه، 71 نفر مبلغ و 71 مداح و قاری در 2 هزار نقطه شهری، روستایی و عشایری حامل پرچم و پیام رأفت حضرت رضا(ص) خواهند بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشن های زیر سایه خورشید، اظهار کرد: ایجاد زیارت از راه دور و توسل به امام رضا(ع) برای مذاهب و قومیت های مختلف که فرصت حضور به بارگاه مطهر رضوی را ندارند، تقویت ارتباط بین مذاهب و قومیت های مختلف، تقویت جشن های مردمی دهه کرامت و ایجاد فضای نشاط معنوی در قلوب مردم از جمله اهداف برگزاری این جشن ها است.

مختاری ابراز کرد: زیارت امام رضا(ع) منحصر به زیارت از نزدیک‌ نیست بلکه در روایات به زیارت از راه دور نیز اشاره شده است، کاروان زیر سایه خورشید این فرصت را فراهم کرده است و حامل پرچم متبرک بارگاه مطهر رضوی، محصولات فرهنگی و هدایای متبرک هستند تا شیفتگان به حضرت با توسل به این نماد بارگاه مطهر رضوی دل های خود را راهی صحن و سرای ثامن الحجج(ع) کنند و به زیارت ایشان نائل شوند.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی به برنامه های کاروان زیر سایه خورشید در دهه کرامت اشاره و بیان کرد: دیدار با اساتید و علمای ادیان گوناگون و تکریم آن ها؛ دیدار با خانواده شهدا؛ حضور در زندان ها، ندامتگاه ها، بیمارستان ها و مراکز صنعتی و قدردانی از صنعتگران و مزین شدن نیروگاه های هسته ای و مراکز نظامی به پرچم امام رضا(ع) از جمله برنامه های کاروان زیر سایه خورشید است.

وی با بیان این که برنامه های کاروان زیر سایه خورشید توسط نهادهای مردم نهاد اجرا می شود، گفت: مذاهب و قومیت های مختلف از دورترین نقاط میزبان کاروان های رضوی و زیر سایه خورشید هستند و امسال بیش از 2 هزار تشکل مردم نهاد و با همراهی 20 هزار جوان و نوجوان خدمتگزار ترویج فرهنگ رضوی و دلباخته به امام رضا(ع) در سراسر کشور در قالب جشن های معنوی بیش از 11 هزار عملیات فرهنگی را در نقاط مختلف کشور شکل خواهند داد.

مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی با اشاره به اجرای جشن های زیر سایه خورشید در کشوهای خارجی، ابراز کرد: در این جشن ها مردم همان کشور مورد هدف بوده و تشکل ها و بومی های آن کشور میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند، حضور در بیمارستانها و آسایشگاه، دیدار با شهدای مقاومت، حضور در دانشگاه ها و ایجاد کرسی های گفت و گو در این کشورها از جمله برنامه های پیش بینی شده این کاروان ها است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات