۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۹۷۱

ضرورت اهتمام به مباحثه علمی در مراکز اسلامی روسیه

ضرورت اهتمام به مباحثه علمی در مراکز اسلامی روسیه
مدیر بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی مسکو تصریح کرد: اولویت مراکز مرتبط با اسلام و مسلمانان در روسیه به تولید آثار دینی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیر بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی مسکو بیان داشت که شرق‌شناسی آکادمیک و اسلام‌شناسی در روسیه سابقه ۲۰۰ ساله دارد و همچنان در این کشور ادامه پیداکرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: مسلمانان روسیه، اقوام بومی منطقه هستند و سابقه حضورشان در این کشور به بیش از هزار سال می‌رسد. بنابراین  سنت‌ها و فرهنگ خاص خود را دارند، هر چند از فرهنگ و سنت سایر ملل به‌ ویژه ایران نیز تأثیر بسیاری پذیرفته‌اند.

همچنین، هادوی به نکته دیگری اشاره و بیان کرد: تاتارها یکی از اقوام مسلمان هستند که از قدیم‌ الایام در روسیه زندگی کرده‌اند و بزرگترین قوم مسلمان در روسیه به شمار می‌آیند، عالمان بسیاری در میان آنان و در طول تاریخ وجود داشته‌ و آثار متعددی را به نگارش درآورده‌اند.

مدیر بنیاد مطالعات فرهنگ اسلامی مسکو در ارزیابی مطالعات قرآنی و اسلامی که در دیگر مؤسسات فعال مسکو انجام می‌شود، اظهار کرد: علاوه بر دانشگاه‌ها، در مراکز دینی مسلمانان در حوزه اسلام‌شناسی و معارف قرآنی، فعالیت‌های قابل توجهی دیده می‌شود./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات