۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۱۲۰۶۹

شورای علمای فلسطین در لبنان خواستار اعلام «انتفاضه» در کل فلسطین شد

شورای علمای فلسطین در لبنان خواستار اعلام «انتفاضه» در کل فلسطین شد
شورای علمای فلسطین در لبنان از تشکیلات خودگردان درخواست کرد به تمامی روابط اقتصادی و سیاسی با رژیم صهیونیستی پایان دهد و در سرتاسر فلسطین اعلام انتفاضه کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای علمای فلسطین در لبنان طی نشست دوره‌ای خود اعلام کرد، «چه بخواهند چه نخواهند» قدس قبله مسلمانان و پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

در این نشست از تحریم‌کنندگان نشست بحرین، قدردانی و مشارکت برخی کشورها در این نشست محکوم شد.

این شورا بر وحدت فلسطینی برای مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید و از تشکیلات خودگردان درخواست کرد ضمن قطع تمامی روابط سیاسی و اقتصادی با دشمن، در سرتاسر فلسطین «انتفاضه» اعلام کند.

اولین انتفاضه فلسطین در سال 1987 رخ داد و با امضای توافق «اسلو» در 1993 به آن پایان داده شد.  فلسطین سه سال بعد شاهد دومین انتفاضه در سپتامبر 2000 بود که تا 2005 ادامه پیدا کرد.

در سال 2015 و در اعتراض به هتک‌حرمت‌های گسترده صهیونیستی به مسجدالاقصی، فلسطینی‌ها دست به اعتراضات گسترده زدند که برخی از آن به انتقاضه سوم تعبیر کردند و برخی از به کار بردن لفظ انتفاضه برای آن خودداری کردند. 

شورای علمای فلسطین بر ضرورت پایبندی به مسیر مقاومت به عنوان تنها راه برای آزادی قدس و فلسطین تأکید کرد و افزود، کسانی که در این مسیر توطئه می‌کنند خائن هستند./983/ب

منبع: فارس

 

ارسال نظرات