۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۱۲۰۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان مراقب «فریب جدید» اروپایی ها باشند

مسؤولان مراقب «فریب جدید» اروپایی ها باشند
امام جمعه بجنورد با اشاره به پایان ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی، گفت: مسؤولان وزارت امور خارجه مراقب باشند در این موضوع همانند مسأله برجام کلاه سرشان نرود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی، با اشاره به تقابل بین ایران و غرب، اظهار کرد: مسؤولان ما نباید دلخوش به وعده های غرب و کشورهای اروپایی باشند.

وی افزود: واقعیت این است که به روزهای پایانی ضرب الاجل ایران به کشورهای اروپایی برای راه اندازی کانال مالی ویژه نزدیک می شویم و این کشورها به دست و پا افتاده اند که به گونه ای از این مخصمه رهایی یابند و در این راستا قصد دارند ایران را سرگرم کنند تا از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید مسؤولان کشور به ویژه مسؤولان وزارت امور خارجه مراقب باشند این بار همانند موضوع برجام کلاه بر سرشان نرود و بار دیگر فریب غرب را نخورند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: غرب و کشورهای اروپایی در توافق برجام به تعهدات خود وفا نکرده و در این تعهد مالی هم به وعده های خود عمل نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید مسؤولان ما در مقابل عدم انجام وعده های مالی اروپا در کانال مالی اینستکس، ضرب الاجل دوم را تعیین کرده و اقدامات متناسب خود را در این راستا آغاز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر اساس برنامه قرار بود کشورهای اروپایی روزانه 700 هزار بشکه نفت از ما خریده و پول آن را از طریق کانال مالی انتقال دهند؛ اما اکنون از خرید نفت سرباز می زنند و درنتیجه حساب مزبور به صورت تشریفاتی و بدون پول خواهد بود که به درد ما نمی خورد.

وی تصریح کرد: مسؤولان ما باید مراقب باشند اگر بار دیگر موضوعی همانند برجام تکرار شده و فریب بخورند خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می شود./9314/پ202/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات