۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۶۱۲۱۱۱
رییس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبلیغ دین مبین اسلام وظیفه هر مسلمانی است

تبلیغ دین مبین اسلام وظیفه هر مسلمانی است
حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: سطح مشخصی از تبلیغ وظیفه هر مسلمانی است و نمی توان آن را منحصر در منبر رفتن دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی؛ رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در جلسه ای که عصر جمعه در محل مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، به بیان توصیه هایی خطاب به طلاب پرداخت و گفت: واقعیت این است که اگر کسی قلبش را جلا دهد و معنویتش را تقویت کند، می تواند در بارگاه قدس حاضر شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: طلبه کسی است که عزم و اراده کرده تفقه در دین داشته باشد و از معارف قرآن جرعه ای بنوشد برای این که مکتب دین را پیش ببرد. از همین رو اولویت اول طلبه باید درس خواندن باشد.

وی خاطرنشان کرد: طلبه باید بتواند معرفت را به خوبی عرضه کند. یکی از عناصر ذاتی طلبگی تحصیل موفق و زحمت کشیدن است چرا که اصل در حیات طلبگی تحصیل است. در کنار تحصیل باید کار در فضای مجازی را یاد بگیرد؛ زبان خارجی یاد بگیرد؛ به مردم کمک کند و با فضاهای مختلف آشنا شود. اگر کسی این گونه درس خواند وظایفی برای تقویت دین خدا دارد و سعی می کند معالم دین را در نظام اجتماعی و زندگی خود جاری کند.

حجت الاسلام قمی با اشاره به گستره وسیع فعالیت های تبلیغی، اظهار کرد: سطح مشخصی از تبلیغ وظیفه هر مسلمانی است و نمی توان آن را منحصر در منبر رفتن دانست.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که «گاهی اوقات اخلاق مناسب، خودش نوعی تبلیغ اسلام به حساب می آید»، بر استفاده طلاب از روش های گوناگون برای انجام رسالت تبلیغی، تأکید کرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی اراده اش در مسیر تبلیغ دین قرار گیرد، می فهمد بهترین حالت تبلیغ دین، حالت عالمانه است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان با اشاره به اهمیت شناخت طلاب از تکلیف خود در هر دوره و شرایطی، یادآور شد: اقامه مکتب حق فقط به مطالعه و ترویج نیست؛ بلکه گاهی نیاز است مسؤولیت نیز به عهده بگیریم./933/پ202/ب1

ارسال نظرات