۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۱۲۱۶۷
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای بجنورد:

عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است

عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: گام نهادن در مسیر اجرای مفاد بیانیه گام دوم و تحقق این مهم در چله دوم نظام اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسئله معنویت را نیز مطرح فرموده و راهکارهایی نیز به‌منظور دستیابی به این مسئله ارائه کرده‌اند.

وی با اشاره به رسالت طلاب و حوزویان در این زمینه، افزود: گام نهادن در مسیر اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق این مهم در چله دوم نظام اسلامی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت طلاب و روحانیان در تربیت دینی جامعه، گفت: آزادی معنوی زمانی میسر می‌شود که انسان در اسارت شهوت و خشم و حرص و هوای نفسانی و دنیوی خود قرار نگیرد.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به ضرورت تربیت افرادی با روحیه‌ای خداگرا و حقیقت‌جو، تصریح کرد: تمام مبانی تربیت الهی و شروط آن مقدمه‌ای به‌منظور دست‌یابی به امر خدا گرایی است؛ به همین دلیل نظام آموزشی ما باید نگاه ویژه‌ای به مسئله خدا گرایی دانش آموزان داشته باشد؛ زیرا حقیقت‌جویی به‌تنهایی ممکن است دچار انحراف شود.

وی با اشاره به گذشته اسلام، اظهار داشت: از همان سده اول اسلام یک رابطه بین تمدن اسلامی و عقلانیت موجود شکل گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: پس از قرن چهارم با ظهور افرادی همچون ابن‌سینا و شیخ مفید و تا قرن نهم که افرادی مانند ملاصدرا ظهور کردند این پیشرفت به چشم می‌خورد.

وی یادآور شد: در دوران معاصر نیز افرادی همچون علامه طباطبایی و امام راحل با پیوند زدن نقد، فلسفه و عرفان به توسعه فرهنگ اسلامی کمک کردند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در زمان حال به برکت وجود مقام معظم رهبری گام جدید و جدی در بخش تولید نسل جدیدی از تولید معارف اسلامی شکل گرفته شده است، حرکتی که با اتکا بر گذشته به سمت نظام‌سازی نوین می‌رود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد: ما همچنان باید با استفاده از ظرفیت گذشته به بازتولید عقلانیت بپردازیم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: به‌طور حتم علوم انسانی اسلامی نرم‌افزار تولید تمدن اسلامی است و باید به‌طورجدی به آن توجه کرد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های آموزشی امروزی، جوانان را طوری تربیت کرده که جوانان می‌خواهند راحت‌طلب باشند و این یکی از صفاتی است که باید مربیان و مدرسان افراد تحت آموزش خود را از این صفت دور نگاه دارند تا در آینده دچار مشکل نشوند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات