۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۱۲۲۱۲
استاد حوزه علمیه نجف:

تمدن غربی در حقیقت بندگی شیطان است

تمدن غربی در حقیقت بندگی شیطان است
استاد حوزه علمیه نجف اشرف خاطرنشان کرد که ظاهر تمدن غربی، آزادی است اما در نهایت به بندگی شیطان منجر می شود.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ باقر ایروانی از اساتید حوزه علمیه نجف اشرف طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امیر المومنین علی (علیه السلام) که در حکمت 203 کتاب شریف نهج البلاغه ذکر شده است، گفت: «أَيُّهَا النَّاسُ، اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِنْ قُلْتُمْ سَمِعَ، وَإِنْ أَضْمَرْتُمْ عَلِمَ، وَبَادِرُوا الْمَوْتَ الَّذِي إِنْ هَرَبْتُمْ مِنْهُ أَدْرَكَكُمْ، وَإِنْ أَقَمْتُمْ أَخَذَكُمْ، وَإِنْ نَسِيتُمُوهُ ذَكَرَكُمْ» (اى مردم! از خدايى بترسيد كه اگر سخنى بگوييد مى شنود و اگر چيزى را در دل پنهان داريد مى داند و بر مرگ پيشى گيريد كه اگر از آن فرار كنيد به شما دست مى يابد و اگر بايستيد شما را مى گيرد و اگر فراموشش كنيد شما را فراموش نخواهد كرد.)

وی افزود: این حدیث امیرالمومنین علی (علیه السلام) از طلاست و هنگامی که می فرمایند «وَبَادِرُوا الْمَوْتَ» یعنی خود را قبل از مرگ آماده کنید. در این جا میان فرهنگ اسلامی و فرهنگ های جدید غربی تفاوت بسیاری وجود دارد. در فرهنگ غربی، آزادی را به انسان می دهد و از ذات انسانیت محافظت می کند بر این اساس به او می گوید که هر کاری که خواستی اجازه داری انجام دهی به شرطی که حق تجاوز به دیگری را ندارید و این بدان معناست که انسان می تواند، عریان خارج شود و زنان حجاب نداشت باشند و این مسائل در حقیقت اشباع خواسته های نفسانی است و شیطان از این مسائل حمایت می کند، اما نهایت این امور چیست؟

استاد حوزه علمیه نجف اشرف تصریح کرد: بندگی در حقیقت، آزادی صحیح و به دور از خواسته های شیطان و نفس اماره است و آزادی که تمدن غربی آن را معرفی کند در واقع یک آزادی ظاهر است و انسان را در بند شیطان و نفس اماره قرار می دهد. ظاهر تمدن غربی، آزادی است اما در نهایت به بندگی شیطان منجر می شود.

ارسال نظرات