۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۱۲۳۰۸
حجت الاسلام والمسلمین قمی:

وظیفه مردم پس از رأی، رصد منتخبان است + فیلم

وظیفه مردم پس از رأی، رصد منتخبان است + فیلم
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با رای دادن وظیفه مردم تمام نمی شود و مدام باید نمایندگان منتخب را رصد کنند تا از مسیر و هدف دور نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی نماینده مجلس خبرگان رهبری و معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، امروز در آیین معرفی کتاب «روایت رهبری» که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: موضوع کتاب «روایت رهبری» مناسبات جمهوریت و اسلامیت است.

وی با اشاره به اینکه از دوران افلاطون و ارسطو نظریه های مختلفی در زمینه انواع حکومت ها بیان شده است، ادامه داد: حکومت های مبتنی بر عقل، وحی، نفس و یا استبدادی، اقلیت، دموکراسی و سرمایه داری از دسته حکومت هایی است که از گذشته در میان اقوام ارائه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر جمهوریت یعنی مردمی بودن است، بیان داشت: امام راحل به رفراندوم اعتقاد داشتند از این رو بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ظرف دو ماه با برگزاری انتخابات مردم به نمایندگان خودشان رای دادند و قانون اساسی کشور را انتخاب کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول این 40 سال جمهوری اسلامی ایران 36 انتخابات برگزار کرده است و حتی یک روز انتخابات را به خاطر جنگ و یا مسائل دیگر به روز دیگر موکول نکرد؛ بنیانگذار کبیر انقلاب به مشارکت حداکثری مردم در اداره کشور تاکید داشتند.

وی ابراز کرد: زمانی که نیکلاس مادرو رییس جمهوری ونزوئلا نزد رهبر معظم انقلاب آمدند و از دخالت آمریکا به محضر ایشان شکوه کرد. معظم له فرمودند: شما مردم را داشته باشید آمریکا کاری نمی تواند انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه حمایت مردمی بسیاری از مشکلات را در حاکمیت حل می کند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حکومتی است که مبتنی بر مردم پیش می رود، اگر امروز در مساله برجام به طرف مقابل می گوییم باید به تعهدات خود عمل کنید در غیر این صورت غنی سازی را آغاز می کنیم بیانگر قدرتی است که به پشتوانه حمایت مردمی حاصل شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری معیار صحیح بودن رای گیری در جمهوریت را مردم بیان کرد و اظهار داشت: حکومت جمهوری اسلامی ایران به پشتوانه رای مردم ارزشمند است، در جمهوریت مردم می دانند که با رای دادن وظیفه آنان تمام نمی شود و مدام باید نمایندگان منتخب را رصد کنند تا از مسیر و هدف دور نشوند.

تعداد بازدید : 2

وی گفت: مجلس خبرگان رهبری نیز مجلس لحظه ها است و تصمیم های سرنوشت ساز مانند رهبری نیز در این مجلس انتخاب می شود، مجلس خبرگان با رصد افراد منتخب اگر ببیند کسی از اهداف دور شده ذره ای صبر نکرده و بدون اتمام زمان مسؤولیت آن فرد را برکنار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پایان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی مردمی ترین حکومت جهان است و دشمن سعی دارد این ارزش مثبت را منفی جلوه دهد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 3
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات