۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۶۱۲۱۸۶
مدیر کل اداره سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه:

قریب به ۸۰ مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران افتتاح می‌شود

قریب به ۸۰ مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران افتتاح می‌شود
حجت الاسلام نام خواه با بیان اینکه قریب به ۸۰ مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران افتتاح می‌شود، گفت: تبلیغ خدمت رسانی به مردم مهمترین وظیفه طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نام خواه مدیر کل اداره سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، امروز در مراسم افتتاحیه نخستین مرکز از مراکز نیکوکاری حوزه های علمیه خواهران که با عنوان مرکز نیکوکاری «نسیم کوثر» در مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران برگزار شد، گفت: دو تحلیل کلیدی در پهنه اجتماعی مورد توجه است.

وی افزود: نخست جهشی است که جامعه به خاطر انقلاب اسلامی برداشته و علیه نابرابری و بی عدالتی قیام کرده و دیگر واقعیت مربوط به نابرابری اجتماعی می شود که جامعه همچنان گرفتار آن است و باید درمان شود.

حجت الاسلام نام خواه ادامه داد: ضدانقلاب وظیفه ندیدن این جهش و نابرابری ها را دارد و محافظه کاران نیز چشم خودشان را به روی فقر و نابرابری های اجتماعی بسته اند که به فرمایش رهبری هر دو گروه ضد انقلاب هستند.

مدیر کل اداره سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران فقر را از محصولات نابرابری و عدم اجرای عدالت دانست و گفت: در این دو سال اخیر ما شاهد فقیر شدن افراد جدیدی هستیم و مهمترین وظیفه حوزه های علمیه قیام علیه این نابرابری است.

وی ادامه داد: نهاد مبارک حوزه های علمیه پادگان های سربازان امام زمان(عج) هستند، هدف اولیه آنان مقابله با تکذیب دین و مکذبان توحید است و حوزه های علمیه در تداوم مسیر انبیای الهی قرار دارند بنابراین در رفع این نابرابری باید پیشگام باشند.

حجت الاسلام نام خواه اضافه کرد: اگر حوزه های علمیه مقدمه ساز ظهور هستند باید خدمت رسانی به مردم را که وظیفه ذاتی آنان است در اولویت کار خودشان قرار دهند. از دیگر رسالت های حوزه های علمیه مقابله با مکذبان دین است کسی که فقیر و یا یتیم را از خود می راند این فرد دین را تکذیب کرده است؛ بنابراین طلاب باید جامعه را در کمک رسانی به محرومان تشویق کنند.

مدیر کل اداره سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: حوزه های علمیه تنها وظیفه تبلیغ ندارند بلکه در کنار هدایت باید به کارکرد سیاسی و خدمت رسانی به مردم نیز اهتمام داشته باشند.

وی گفت: خدمت به مردم به دو صورت تاسیس مراکز خیریه و زمینه های نظری امکان پذیر است متاسفانه ما در زمینه نظری بسیار ضعیف هستیم.

حجت الاسلام نام خواه از افتتاح قریب به 80 مرکز نیکوکاری در مدارس علمیه خواهران سراسر کشور خبر داد و گفت: راه اندازی این تعداد با توجه به حجم انبوه مدارس علمیه که حدودا به 500 مدرسه می شود بسیار محدود و کم است و باید این تعداد به صددرصد برسد.

مدیر کل اداره سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه در این دو سال 20 درصد به فقرا افزوده شده است./813/پ202/ب1

گزیده از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات