۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۱۲۴۱۷

تأکید عشایر سوریه بر مقابله با طرح‌های تجزیه‌طلبانه آمریکایی-سعودی

تأکید عشایر سوریه بر مقابله با طرح‌های تجزیه‌طلبانه آمریکایی-سعودی
یکی از شیوخ عشایر سوریه که دبیر کل حزب «الشعب» این کشور است، تأکید کرد که عشایر با هر توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار دهد، مقابله خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، «نواف طراد الملحم» از شیوخ عشایر سوریه و دبیر کل حزب «الشعب» این کشور تأکید کرد که عشایر و شیوخ عشایر، با هر توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار دهد و در راستای تجزیه آن باشد، مقابله خواهد کرد.

الملحم در واکنش به سفر غیر قانونی «ثامر السبهان» وزیر سعودی، به مناطقی در شرق سویه به همراه مسئولان آمریکایی، تأکید کرد که «ما از این مداخله‌ها تعجب نمی‌کنیم؛ چه از سوی السبهان یا غیر او در منطقه الجزیره سوریه باشد یا در ریف دیرالزور، یا ریف الحسکه، یا ریف رقه یا حتی شرق حلب».

وی به روزنامه «الوطن» سوریه گفت که «ما از آغاز بحران سوریه می‌دانستیم که دستها و پول‌های کثیف به آرزوها و رؤیاهای خود در سوریه نمی‌رسند».

این شیخ عشایر ضمن انتقاد از حمایت این دستها از شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارد، تصریح کرد که موضع عشایر سوریه از آغاز بحران، درباره تمامیت ارضی و حاکمیت و وحدت ملت سوریه مشخص بوده است.

المحلم با تأکید بر اینکه حمایت غرب، آمریکا یا السبهان از نیروهای دموکراتیک، اهمیتی برای عشایر ندارد، اظهار داشت: «آنان می‌خواهند از انسانهای ضعیف‌النفس به عنوان کارت استفاده کنند؛ چه [این افراد] از عشایر باشند یا غیر عشایر، ولی من تأکید می‌کنم که سران و شیوخ عشایر از آغاز، وابسته به این افراد نبودند».

وی با بیان اینکه آمریکا و غرب یک شیخ عشایر را نام ببرد که به مهره آنان تبدیل شده باشد، تصریح کرد که «ما به عنوان شیوخ عشایر و عشایر جمهوری عربی سوریه، مواضعمان در برابر سعودی‌ها، قطری‌ها، آمریکا و اروپا مشخص بود، مبنی بر اینکه ما با هر توطئه‌ای که سوریه را هدف قرار دهد، مقابله خواهیم کرد».

السبهان اواخر خرداد ماه گذشته به همراه «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین وارد دیرالزور شدند.

منابع معارض تأکید کردند که مسؤولان سعودی و آمریکایی در پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور با مسئولان و افراد سرشناس محلی و برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه نشست برگزار کردند./983/ب

منبع: فارس

 

ارسال نظرات