۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۱۲۴۲۳
به همت حوزه علمیه خراسان شمالی صورت می‌گیرد؛

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف «حریم ماه» در بجنورد

برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف «حریم ماه» در بجنورد
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف و به همت اداره تبلیغ حوزه علمیه استان نمایشگاه «حریم ماه» در بجنورد برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به فعالیت‌های بنیاد عفاف و حجاب استان، اظهار کرد: هم‌زمان با دهه کرامت و هفته حجاب و عفاف، به همت اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی و با همکاری نهادهای فرهنگی استان نمایشگاه «حریم ماه» در بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه با هدف توجه به سبک زندگی اسلامی و عفاف گرایی از هفدهم تیرماه الی بیست و سوم این ماه در خانه فرهنگ بجنورد دایر است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: غرفه‌های جلوه جمال، رصد و تحلیل فضای مجازی در عرصه عفاف گرایی، قیام گوهرشاد، تأثیر عفاف گرایی در امنیت اخلاقی و اجتماعی، عفت ورزی در سیره شهدا، مشاوره، عروسک‌های محجبه، نمایشگاه و فروشگاه ملزومات عفاف و حجاب و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های این نمایشگاه است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی درزمینهٔ عفاف و حجاب، اظهار کرد: ضرورت ترویج این آموزه‌ها و ارزش‌ها و معرفی الگویی مبتنی بر سیره اولیای دین اسلام همچون شخصیت بزرگوار حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت معصومه (س) به‌عنوان بانوی نمونه اسلام و برگزیده خداوند، به این دلیل است که اگر ما به‌عنوان جامعه‌ای با فرهنگ غنی اسلامی، قادر نباشیم ارزش‌های این آموزه الهی را به‌عنوان الگوی مناسب تبیین کنیم فرهنگ مهاجم با الگودهی نامناسب آن را تخریب کرده و ارزش‌ها و هنجارهای آن را نادیده انگاشته و با غلبه و تهاجم، ارزش‌ها و الگوهای موردنظر خویش را جایگزین می‌کند تا در این رهگذر به اهداف خود دست یابد.

وی ادامه داد: معرفی فرهنگ و الگوی اسلامی زن مسلمان که باعث تحکیم بنیان‌های اعتقادی فرد می‌شود، بهترین راهکار تقابلی با فرهنگ مهاجم است؛ چنان‌که از منظر دین اسلام و از منظر قرآنی، حجاب زن را از شر افراد بدسرشت حفظ می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات